یک‌شنبه 1 مهر 1403

بازگشایی مدارس با برگزاری نماز جماعت در مدارس

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
بازگشایی مدارس با برگزاری نماز جماعت در مدارس

همزمان با اول مهر و نخستین روز بازگشایی مدارس، نماز جماعت ظهر در مدارس کشور برگزار شد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در نخستین روز از مهر ماه و آغاز سال تحصیلی جدید، نماز جماعت ظهر در مدارس کشور برگزار شد.

مراسم نمادین زنگ نماز، در دبیرستان متوسطه اول پسرانه امام عصر منطقه 12 تهران با حضور علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

در این مراسم وزیر آموزش و پرورش همراه با دانش‌آموزان نماز جماعت خواند.

پیش از این وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده بود؛ دانش‌آموزان سال تحصیلی جدید خود را با زنگ مهر و ایثار و زنگ نماز آغاز می‌کنند.

علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش در این مراسم طی سخنانی گفت: امیدواریم در فضای مدارس فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی به‌ویژه در حوزه توسعه فرهنگ اقامه نماز را رقم بزنیم.

وی افزود: مهمترین ماموریت نظام آموزش و پرورش اقامه نماز است و در حقیقت فلسفه خلقت انسان و بعثت تمام انبیا، اقامه نماز است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: تمام اثراتی که برای کمال انسان نیاز است خداوند در نماز قرار داده است.

کاظمی ادامه داد: انس با قرآن، اقامه نماز و انفاق راهکار میانبر برای رسیدن به قله‌های موفقیت است.

وی با اشاره به اینکه قرآن برای ساختن انسان و جامعه دو راهبرد قرار داده است که راهبرد نخست اقامه نماز است، گفت: راهبرد دوم انفاق است که جامعه را می‌سازد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: دغدغه اقامه نماز را باید در سطح وزارت آموزش و پرورش و مدارس جاری کنیم و معرفت به اقامه نماز را بین دانش‌آموزان گسترش دهیم و نیازمند طی کردن یک مسیر طولانی است باید برای دانش‌آموزان ابتدایی برنامه ویژه طراحی کنیم.

کاظمی گفت: باید به سؤالات متعدد دانش‌آموزان درباره نماز پاسخ دهیم تا نماز در عمق وجود آنها پایدار شود و باید به دانش‌آموزان بگوییم که نماز تنها نقطه اتصال ما به خداوند است بنابراین دغدغه اقامه نماز در اول وقت و اقامه نماز جماعت را داشته باشید.

زنگ مهر در مدارس استان تهران به روایت تصویر

وی افزود: دغدغه اقامه نماز جماعت در مدارس یکی از مهمترین ماموریت‌های بنده است در کنار ماموریت‌های مهم دیگری که دارم.