یک‌شنبه 6 آبان 1403

باز شدن 2 کاروان جدید برای مشمولان حج استان تهران

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
باز شدن 2 کاروان جدید برای مشمولان حج استان تهران

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، نام‌نویسی حج 1402 از دهم اسفندماه آغاز شد و با توجه به استقبال مشمولان، ظرفیت کاروان‌ها به سرعت تکمیل شدند و به این ترتیب سازمان حج و زیارت اعلام کرد که فقط 2 اولویت نخست امکان ثبت‌نام در کاروان‌ها را دارند و دارندگان فیش حج سال 1386 نمی‌توانند در حج آینده ثبت‌نام کنند.

افزایش عمره گزاران در مسجدالحرام 

اکنون که 17 روز از آغاز ثبت‌نام حج 1402 گذشته است، با توجه به وجود سهمیه در برخی استان‌ها به مرور تعداد محدودی کاروان برای نام‌نویسی مشمولان باز می‌شود که از طریق دفاتر حج و زیارت استان‌ها به مشمولان حج 1402 اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بر همین اساس، در برخی روزها ساعت 10 صبح ظرفیت جدید در استان‌هایی که کاروان جدید باز می‌شود، پیش‌بینی شده است که امروز نیز با توجه به سهمیه استان تهران و تقاضای بالای متقاضیان، 2 کاروان برای استان تهران باز می‌شود که جاماندگان حج 99 و دارندگان فیش حج تا پایان سال 85 می‌توانند در این کاروان‌ها ثبت‌نام کنند.

سهمیه ایران در حج آینده 87 هزار و 550 نفر است که حدود 70 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و روند نام نویسی از مشمولان بر اساس ظرفیت استان‌ها ادامه دارد و ثبت‌نام عمومی در سطح کشور انجام نمی‌شود.

به گزارش فارس، هزینه حج برای افرادی که سال 99 هزینه حج را پرداختند اما همچنان به این سفر معنوی مشرف نشدند، 43 تا 78 میلیون تومان و برای دارندگان فیش حج تا پایان سال 85 نیز 109 تا 139 میلیون تومان است.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید حج 1402 ثبت نام حج کاروان حج مشمولان حج عمره مفرده این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است