دوشنبه 16 مهر 1403

باشگاه‌های ورزشی زنجان در انتظار دریافت تسهیلات بانکی هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
باشگاه‌های ورزشی زنجان در انتظار دریافت تسهیلات بانکی هستند

زنجان - ایرنا - دبیر ستاد نظارت بر امور باشگاه‌های هیات پزشکی ورزشی استان زنجان گفت: تا به امروز، هیچ یک از باشگاه‌های ورزشی این استان که با شیوع ویروس کرونا متضرر شده‌اند، تسهیلات بانکی دریافت نکرده‌اند.

عذرا واسعی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع پرداخت تسهیلات بانکی در این روزهای کرونایی، بارقه امیدی در دل باشگاهداران ایجاد کرد و بسیاری از آنان بی‌درنگ به امید دریافت هرچه زودتر تسهیلات درنظرگرفته شده در سامانه کارا ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه مدت ها است که باشگاهداران ثبت نام کننده در سامانه کارا، بی صبرانه منتظر ارایه تسهیلات درنظر گرفته شده از سوی بانک های عامل هستند، اظهار داشت: تا به امروز هیچ گزارشی مبنی بر پرداخت تسهیلات بانکی به باشگاه های ورزشی این استان، گزارش نشده است.

واسعی تصریح کرد: باشگاه های ورزشی زنجان به خاطر تعطیلی ناشی از شیوع و پیشگیری بیماری کرونا، متحمل ضرر و زیان شده اند و از سویی پرداخت اجاره بها به موجران نیز مشکلات مالی آنان را بیشتر کرده است.

وی تصریح کرد: با این وجود بازرسی ها از باشگاه ها، همچنان ادامه دارد و با باشگاهدارانی که نسبت به رعایت دستورالعمل ستاد کرونا استان زنجان مبنی بر تعطیلی اماکن ورزشی به خاطر قرار گرفتن در وضعیت قرمز، بی‌تفاوت و بی توجه باشند برخورد قانونی می شود.

رییس هیات باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان نیز گفت: تا به امروز هیچ گزارشی از باشگاه‌های این رشته ورزشی زنجان مبنی اخذ تسهیلات بانکی در این روزهای کرونایی به دست این هیات نرسیده است.

مهران زرگری افزود: باشگاه های ورزشی این استان با توجه به تعطیلی های متوالی، دچار ضرر و زیان مالی بسیار شده اند و در حقیقت باشگاهداران با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند و اگر هرچه زودتر مورد حمایت مالی قرار نگیرند در سراشیبی مسیر ورشکستگی قرار خواهند گرفت.

وی با تاکید بر اینکه تا به امروز هیچ خبری از ارایه تسهیلات بانکی درنظر گرفته شده برای باشگاه های ورزشی زنجان، نیست، اظهار داشت: از مسوؤلان ذیربط، انتظار می رود باشگاهداران را برای دریافت تسهیلات بانکی، بیش از این منتظر نگذارند تا آنها بتوانند حداقل قسمتی از اجاره بهاء خود را در این روزهای سخت کرونایی به موجران پرداخت کنند.

از پنجم اسفند ماه پارسال (سال 98) نیز به مدت قریب سه ماه فعالیت کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی زنجان به خاطر حفظ سطح سلامت فعالان در عرصه ورزش و کاهش نگرانی مردم به ویژه خانواده‌ها، ممنوع اعلام شد و از 16 تیر ماه امسال نیز طی چهار هفته متوالی بازهم فعالیت باشگاه‌های ورزشی این استان به دلیل پیشگیری از این ویروس منحوس به حالت تعطیل درآمده اند.

در زمان حاضر استان زنجان از وجود 361 باشگاه ورزشی خصوصی، 270 مکان ورزشی سرپوشیده و روباز متعلق به این اداره کل، 148 خانه ورزش روستایی و 133 مکان ورزشی متعلق به سایر ادارات و ارگان‌ها، بهره‌مند است.

تعداد باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام این استان قریب 170 باب است و حداقل 800 نفر در باشگاه‌های بدنسازی مشغول به فعالیت بوده و از این طریق ارتزاق می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*