جمعه 13 مهر 1403

بالاتر از همه گزینه‌ها؛/ شش ویژگی که خطیر را مدیرعامل استقلال کرد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
بالاتر از همه گزینه‌ها؛/ شش ویژگی که خطیر را مدیرعامل استقلال کرد

حسین قربانزاده روند انتخاب مدیرعامل باشگاه استقلال را تشریح کرد.

به گزارش "ورزش سه"، صحبتهای حسین قربانزاده در برنامه فوتبال برتر در حالی به مسائل مربوط به مدیریتی پرسپولیس و استقلال رسید که او موضع نسبتا تندی علیه مدیران استقلال و وزارت ورزش گرفت و در ادامه به شاخص‌های موردنظر برای انتخاب دو عضو هیئت‌مدیره از دیدگاه سازمان خصوصی‌سازی رسید.

* هزینه 700 میلیاردی استقلال استقلال در فصلی که قهرمان شد، بالغ بر 700 میلیارد تومان، هزینه کرد و رسید به زمانی که آقای آجورلو عوض شد. ما نمی‌دانستیم چرا ایشان رفت، مثل رفتن آقای فتح‌الله‌زاده و کریمی. ما در جریان هیچ کدام از این تغییرات نبودیم و در رسانه‌ها متوجه شدیم. ما با همه این مدیران عامل ارتباط داشتیم اما مطلع نشدیم.

ویدئو: 305749

* انتخاب مدیرعامل همچنان از سوی وزارت ورزش از 9 فروردین که معلوم شد این دو باشگاه در حوزه مدیریتی، انتخاب درستی برایشان صورت نمی‌گرفت، وزیر اقتصاد اختیار انتخاب اعضای هیئت مدیره به وزارت ورزش را لغو کرد تا مجمع را وزارت اقتصاد تشکیل دهد. ما گفتیم مدیرعامل و عضو ورزشی را وزارت ورزش انتخاب کند اما عضو مالی باید مصاحبه شود تا ببینیم اصول را می‌داند یا خیر. ما با 30 نفر مصاحبه کردیم، این سی نفر را وزارت ورزش و سایرین معرفی کردند.

* شش ویژگی و صدرنشینی علی خطیر آنها بر اساس تمرکز شغلی، شناخت، تخصص، برنامه، تعهد و وفاداری بررسی شدند و نمایندگان سازمان خصوصی‌سازی و وزارت به آنها نمره دادند. عضو هیئت‌مدیره همیشه با لابی انتخاب می‌شدند یا افرادی که می‌گفتند حاضر به هزینه هستیم، انتخاب می‌شدند. اما ما برای سه عضو اقتصادی، مثل تمام شرکت‌ها، با مصاحبه قصد داشتیم افراد را انتخاب کنیم.

*عدم شناخت نسبت به علی خطیر رتبه آقای خطیر در پرسشنامه ما یک بود اما ما او را در جلسه معرفی و مصاحبه دیدیم و اصلا قبل از این او را نمی‌شناختیم.