سه‌شنبه 17 مهر 1403

باند کلاهبرداری تلفنی در پوشش رادیو جوان از سوی پلیس فتا زنجان متلاشی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
باند کلاهبرداری تلفنی در پوشش رادیو جوان از سوی پلیس فتا زنجان متلاشی شد

زنجان - ایرنا - جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: اعضای باند کلاهبرداری تلفنی که در پوشش رادیو جوان دست به کلاهبرداری می‌زدند از سوی پلیس فتا این استان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ ایرج خانی‌پور، روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در پی چند فقره شکایت به پلیس فتا زنجان مبنی بر اینکه فردی ناشناس طی تماس تلفنی خود را مجری رادیو جوان معرفی نموده و به بهانه واریز کمک هزینه سفر به عتبات عالیات از حساب بانکی آنها به صورت غیرمجاز برداشت کرده است که موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: پس از اخد اظهارات شاکیان پرونده، مشخص شد متهم یا متهمان با ترفندهای خاص و پس از اغفال افراد، آنان را به نزدیکترین دستگاه خودپرداز محل سکونت کشانده و پس از دریافت اطلاعات کارت بانکی، بیش از 500 میلیون ریال کلاهبرداری کرده اند.

خانی پور افزود: در بررسی‌های فنی و اطلاعاتی متهمان در یکی از استان‌های همجوار شناسایی که با اخذ نیابت قضائی سه متهم در این راستا دستگیر و به مقر پلیس انتقال یافتند.

وی با بیان اینکه از این متهمان دستگیر شده تعداد زیادی کارت بانکی اجاره‌ای، سیم‌کارت و گوشی‌های هوشمند به دست آمد، تصریح کرد: متهمان پس از مواجهه با ادله‌های فنی پلیسی لب به اعتراف گشوده و اذعان داشتند با این ترفند از افراد مختلف در سراسر کشور کلاهبرداری کرده و با گردش‌های متوالی مبالغ تحصیلی در حساب‌های بانکی، آن‌ها را به وجوه نقد تبدیل می‌کردند.

خانی پور به عموم مردم بر حفظ اطلاعات کارت‌های بانکی، تاکید کرد و از آنان خواست به تماس‌های تلفنی افراد در خصوص مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز توجه نکنند و موضوع را سریع به پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کنند تا اقدامات قانونی به عمل آید.

*س_برچسب‌ها_س*