یک‌شنبه 15 مهر 1403

بانک اطلاعات غنی از پایان نامه های مرتبط با امنیت اخلاقی تهیه می شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بانک اطلاعات غنی از پایان نامه های مرتبط با امنیت اخلاقی تهیه می شود

موسوی، دبیر سومین جشنواره ملی پایان نامه های تحصیلات تکمیلی با محوریت امنیت اخلاقی، از تهیه بانک اطلاعاتی غنی از پایان نامه های مرتبط با محوریت امنیت اخلاقی و ثبت 510 اثر در این زمینه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، سید محسن موسوی، دبیر سومین جشنواره ملی پایان نامه های تحصیلات تکمیلی با محوریت امنیت اخلاقی، با اشاره به تقسیم کار ملی در سال های گذشته در راستای کنترل آسیب های اجتماعی در سطح کشور و تصمیم وزارت علوم نسبت به اختصاص پایان نامه های تحصیلات تکمیلی به آسیب های اجتماعی، افزود: این جشنواره با محوریت امنیت اخلاقی به میزبانی دانشگاه یزد برگزار خواهد شد و شناخت مسائل و آسیب های اجتماعی با محوریت اخلاقی، توجه دانشگاهیان و نگاه ویژه دانشجویان نسبت به انجام پژوهش و پروژه های دانشگاهی در این زمینه از اهداف این جشنواره است.

وی با اشاره به اهداف کلی این جشنواره و برگزاری در دو بخش اصلی، افزود: پایان نامه ها و رساله های انجام شده از سال 1392 تا سال 1400 که در زمینه امنیت اخلاقی و مرتبط با این موضوع بوده اند، امکان ارسال به جشنواره را داشتند.

موسوی افزود: 281 اثر مرتبط با موضوع و اهداف جشنواره ارسال شد که 111اثر بعد از داوری اولیه به بخش داوری تخصص انتقال داده شد و در نهایت 22 اثر که به تفکیک 20 پایان نامه کارشناسی ارشد و 2 رساله دکتری، برگزیده نهایی شدند.

وی با اشاره به 6 محور مهم آثار راه یافته عنوان کرد: در حوزه اخلاق و معارف اسلامی 3 اثر، حقوق و جزا و جرم شناسی 4 اثر، علوم اجتماعی 7 اثر، علوم ارتباطات و رسانه 4 اثر، علوم قرآن وحدیث 2 اثر و فقه و حقوق اسلامی 2 اثر پس از داوری نهایی و تخصصی پذیرفته شدند.

موسوی از تهیه بانک اطلاعاتی غنی از پایان نامه های مرتبط با محوریت امنیت اخلاقی و ثبت 510 اثر در این زمینه خبر داد.

محمد ترکاشوند، دبیر چهارمین همایش ملی پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روانگردانها، ا اشاره به آگاه سازی دانش آموزان, معلمان و خانواده ها در زمینه علت روی آوردن به مواد مخدر و پیشنهادات ارائه شده در این مورد، عنوان کرد: تاریخ پیش نشست های این همایش به ابتدای زمستان پارسال و اول دی ماه بر می گردد و در مجموع 11 جلسه از پارسال تا امسال برگزار شده است.

ترکاشوند با تاکید بر آگاه سازی معلمان و آموزش و پرورش در زمینه مواد مخدر، گفت: بین دانش قدیم با تجارب جدید در زمینه مواد مخدر شکاف بزرگی وجود دارد و در این جهت تلاش بر این است که از طریق دانشگاه و اساتید دانشگاهی نسبت به آگاه سازی و توانمندسازی معلمان اقدام شود.

عباس تیموری، دبیر اجرایی این دوره از همایش ها با اشاره به 4 رویکرد مهم دانشگاه در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر و روانگردانها، گفت: رویکرد پرورش عاطفی، رویکرد افزایش توانمندی های اجتماعی، رویکرد جایگزین و رویکرد آگاهی‌بخشی از رویکرد های مهم در این زمینه هستند و در همین جهت برنامه ریزی هایی تعریف و برگزار می شود.

وی افزود: چهارمین همایش ملی پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روانگردان ها نیز در راستای رویکرد آگاهی بخشی انجام می‌شود و محورهای این دوره از همایش در دو بخش عمومی و ویژه تعریف شده است که در مجموع 102 نفر ثبت نام و 52 نفر مقاله به دبیرخانه همایش ارسال کردند.

تیموری با اشاره به مقالات دریافت شده در دو محور عمومی و تخصصی، بیان کرد: تعداد 32 مقاله در محورهای عمومی و 13 مقاله در محورهای تخصصی از 30 استان کشور دریافت شده است که در نهایت 36 مقاله در این همایش پذیرفته شده که در قالب کتابچه همایش چاپ خواهد شد هشت مقاله برتر در روز همایش ارائه داده خواهند شد.

تیموری با بیان جزئیات ارائه کنندگان مقالات گفت: 44 درصد از ارائه کنندگان مقالات خانم و 56 درصد آقایان بودند.

انتهای پیام /