دوشنبه 16 مهر 1403

بانک‌ها و دستگاه‌های مربوطه زنجان بر اجرای مصوبات جدید تسهیلات کرونا اهتمام ورزند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بانک‌ها و دستگاه‌های مربوطه زنجان بر اجرای مصوبات جدید تسهیلات کرونا اهتمام ورزند

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: مهلت ثبت‌نام مشاغل آسیب‌دیده از کرونا جهت دریافت تسهیلات برای مشاغل دارای کد کارگاهی تا 15 و برای مشاغل بدون کد کارگاه تا پایان شهریور تمدید شده که انتظار می‌رود مدیران بانک‌ها اهتمام بیشتری نسبت به بررسی پرونده‌ها داشته و دستگاه‌های اجرایی مربوطه نیز در ترغیب جامعه هدف خود برای ثبت‌نام و دریافت تسهیلات، فعال‌تر شوند.

فتح‌الله حقیقی روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی و بررسی آخرین وضعیت تسهیلات بانکی به مشاغل آسیب‌دیده از ویروس کرونا با بیان اینکه دولت با مصوباتش، تمام تلاش خود را برای سهولت در امور و دریافت این تسهیلات به کار می‌بندد، افزود: طبق مصوبه جدید ستاد ملی کرونا، ممنوع بودن داشتن معوقات بانکی و چک برگشتی برای دریافت تسهیلات چه در دوران کرونا و چه در دوران قبل از کرونا، مستثنی شده است.

وی تاکید کرد: تمام دستگاه‌ها باید بدون وقفه نسبت به تایید پرونده و معرفی ثبت‌نام‌شدگان به بانک‌ها اقدام کنند تا دریافت تسهیلات با مشکل مواجه نشود.

حقیقی تصریح کرد: 84 درصد از مجموع 488 میلیارد تومان تسهیلات، در اختیار چهار بانک استان قرار گرفته که این بانک‌ها باید سرعت در تایید پرونده و پرداخت تسهیلات را افزایش دهند.

استاندار زنجان ضمن قدردانی از توجه و عنایت ویژه مدیران عامل بانک‌های کشور نسبت به اجرای برنامه‌های توسعه‌ای این استان، گفت: اولین تفاهمنامه به مبلغ 9 هزار میلیارد ریال با بانک صادرات ایران برای تامین مالی پروژه‌های منتخب سرمایه‌گذاری استان زنجان منعقد شد و تفاهمنامه‌های بعدی با بانک‌های دیگر نیز طی هفته آینده به امضا می‌رسند.

وی اظهار داشت: این دستاوردها حاصل تلاش‌های فراوان، کار کارشناسی‌شده و زحمات تمام مدیران بانک‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان است.

حقیقی خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهمنامه و ابلاغ تامین مالی، اقدام خوبی است اما تلاش برای جذب و تحقق این اعتبارات، بسیار مهم است که هم مدیران دستگاه‌های مربوطه و هم مدیران بانک‌ها باید برای این مهم، همت کنند.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بعد از 6 ماه درگیری با بیماری کووید - 19 این خطا است که فکر کنیم امکان شیوع کرونا در تجمعات وجود ندارد با تاکید بر اینکه همه باید پروتکل‌های بهداشتی را برای مصون ماندن از این بیماری، رعایت کنند، گفت: مدیران و کارکنان دستگاه‌ها و بانک‌ها باید الگوی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه باشند چرا که در غیر این صورت، امکان ندارد از مردم بخواهیم که رعایت کنند.

وی اظهار داشت: تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای صیانت از جان و سلامتی جامعه است و نباید 90 درصد جامعه که پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند، فدای افرادی شوند که رعایت نمی‌کنند.

حقیقی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بانک‌های استان در مجموع از میانگین کشور پایین‌تر است، خاطرنشان کرد: طبق گزارش دریافتی از مراجع بازرسی، وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی شعب بانک‌های استان، بسیار خوب و در برخی شعب، بسیار بد است و طی مقایسه 2 هفته اخیر، درصد رعایت در برخی شعب، افزایش و متاسفانه در برخی شعب، کاهش یافته است.

استاندار زنجان با بیان اینکه ظرفیت تولید روزانه یک میلیون عدد ماسک در استان وجود دارد، گفت: هم‌اکنون برای تامین نیاز عموم مردم و هیات‌های عزاداری، روزانه 600 هزار عدد ماسک تولید می‌شود و از فردا نیز روزانه 300 هزار عدد ماسک ارزان‌قیمت توزیع خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*