یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

بانک‌ها پرداخت تسهیلات ساخت مسکن را جدی‌تر دنبال کنند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
بانک‌ها پرداخت تسهیلات ساخت مسکن را جدی‌تر دنبال کنند

با توجه به پیگیری افزایش تسهیلات ساخت مسکن، بانک‌ها باید در این حوزه ورود جدی‌تر داشته باشند تا شاهد تسریع در روند ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن باشیم.

با توجه به آنکه چندی پیش در جلسه شورای عالی مسکن تسهیلات ساخت 550 میلیون تومان به تصویب رسیده است، بنابراین باید بانک‌ها در پرداخت تسهیلات همکاری لازم را داشته باشند و از سوی دیگر وزارت راه و شهرسازی ورود به این موضوع را جدی‌تر دنبال کند. چراکه تنها راهکار برای تسریع در روند ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن، تزریق تسهیلات به این بخش است.

در همین رابطه معاونت مسکن و شهرسازی، وزارت راه وشهرسازی اعلام کرده است که مدیرعامل 4 بانک به رئیس جمهور قول داده اند که هرچه سریعتر اقدامات لازم برای پرداخت وام 550 میلیون تومانی را انجام دهند.

براساس این گزارش پیش از این انبوه‌سازان از جمله پورحاجت دبیر انجمن انبوه‌سازان گفته بود که بانک‌ها در پرداخت تسهیلات همکاری نمی‌کنند و در صورتی این تسهیلات تزریق نشود روند ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن کند شده و سازندگان انگیزه‌ای برای ساخت مسکن ندارند؛ بنابراین در این حوزه باید هرچه سریعتر از سوی وزارت اقتصاد و همچنین وزارت راه وشهرسازی پیگیری برای پرداخت تسهیلات صورت بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی