دوشنبه 16 مهر 1403

بانک کشاورزی بیش از 2 هزار میلیارد ریال به کلزاکاران زنجانی پرداخت کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بانک کشاورزی بیش از 2 هزار میلیارد ریال به کلزاکاران زنجانی پرداخت کرد

زنجان - ایرنا - مدیر ستادی بانک کشاورزی در استان زنجان گفت: خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا در این استان دهم خرداد امسال آغاز شده و این بانک تاکنون 2 هزارو 200 میلیارد ریال به حساب این کشاورزان واریز کرده است.

جواد صمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ واریزی بابت خرید تضمینی بیش از 80 تن دانه روغنی کلزا پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: ارزش این میزان خرید تضمینی کلزا در استان زنجان بیش از سه هزار و 700 میلیارد ریال است. مدیر ستادی بانک کشاورزی در استان زنجان گفت: از این مبلغ 2 هزارو 200 میلیارد ریال تا 23 تیرماه امسال به حساب کلزاکاران استان واریز شده است. صمدی خاطرنشان کرد: بقیه مطالبات کشاورزانی که دانه ها روغنی تولید و فروش تضمینی داشته اند به محض تامین اعتبار از طرف شرکت بازرگانی دولتی به حساب آنها واریز خواهد شد. وی یادآوری کرد: هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با نرخ مصوب 46 هزار ریال از کشاورزان خریداری می شود. به گزارش ایرنا، دانه‌های روغنی، به منظور استخراج روغن از دانه آن‌ها پرورش می‌یابد و از طرفی دیگر به‌عنوان منبع با ارزش پروتئین نیز مطرح است و بقایای محصول بعد از روغن‌کشی به همین منظور به کار می‌رود.

*س_برچسب‌ها_س*