جمعه 31 فروردین 1403

باید آموزش دانشجویان در دانشگاه ها حضوری شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
باید آموزش دانشجویان در دانشگاه ها حضوری شود

رشت _ ایرنا _ رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش دانشجویان در دانشگاه ها باید حضوری شود، شرایط نیز برای حضوری شدن وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا منادی عصر روز پنجشنبه در جلسه شورای مدیریت عالی استان گیلان در سالن دانشکده هنر و معماری دانشگاه گیلان افزود: اساتید و دانشجویان واکسن کرونا را دریافت کرده اند، پس آموزش ها در دانشگاه ها می تواند حضوری شود ضمن اینکه در مقطع دکتری و ارشد آموزش حضوری است.

وی با اشاره به موضوع پسا کرونا و با بیان اینکه دانشگاه ها باید شرایط حضور دانشجویان را در دانشگاه ها فراهم کنند، اظهار داشت: در این باره لازمست تا زمینه های ارتباط تشکل ها با دانشگاه ها فراهم شود.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی کارهای خوبی انجام شده و در حال انجام است، افزود: آماده سازی قانون ساماندهی نیروی های آموزش و پرورش، رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق اساتید از جمله این اقدامات است.

حمایت از توسعه مراکز نوآوری در گیلان و طرح توسعه پارک علم و فناوری استان، تامین اعتبار کافی برای توسعه زیرساخت های پژوهشی دانشگاه های استان، تامین اعتبار کافی برای تکمیل پروژه دانشگاه علوم پایه دانشگاه گیلان، حمایت از توسعه آموزش عالی در شرق گیلان از طریق توسعه دانشکده فنی شرق استان، حمایت ار بین المللی شدن دانشگاه های استان و در نظرگرفتن ردیف مستقل برای آن و حمایت از توسعه تحصیلات تکمیلی و تصویب رشته های مهارتی برای دانشگاه های استان گیلان از جمله درخواست های مطرح شده در این جلسه بود.

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی امروز پنجشنبه در سفر سه روزه به استان گیلان از دانشگاه گیلان بازدید کردند.

افتتاح ساختمان جدید مهندسی مکانیک دانشگاه گیلان از برنامه های امروز اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دانشگاه گیلان بود.

*س_برچسب‌ها_س*