چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

با وجود اعتراضات گسترده:/ اطمینان IOC از برگزاری موفق المپیک پاریس

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
با وجود اعتراضات گسترده:/ اطمینان IOC از برگزاری موفق المپیک پاریس

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) تاکید کرد که به برگزاری موفق المپیک پاریس اطمینان دارد.

به گزارش"ورزش سه" و به نقل از فارس، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) مدعی شد، با وجود شورش‌هایی که در سراسر فرانسه رخ می‌دهد، مطمئن است این کشور می‌تواند با موفقیت المپیک پاریس را برگزار کند.

تیراندازی مرگبار هفته گذشته پلیس به یک نوجوان 17 ساله، باعث خشونت و ویرانی در پایتخت و چندین شهر بزرگ شده است. معترضان به ویژه در پاریس و مارسی خودروها را به آتش کشیدند، مغازه‌ها را غارت کردند و به ساختمان های شهر آسیب رساندند.

سخنگوی IOC در خصوص اتفاقات رخ داده به رویترز، گفت: متاسفانه ما از حوادث اخیر در فرانسه مطلع شدیم اما به کمیته بازی‌های 2024 پاریس و مقامات فرانسوی برای برگزاری موفقیت‌آمیز المپیک و پارالمپیک و میهمان‌نوازی مردم فرانسه برای استقبال از جهان در این بازی‌ها اعتماد کامل داریم.

معاون شهردار پاریس هم روز گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد که یکسال به بازی‌ها زمان مانده و هیچ نگرانی برای برگزاری المپیک وجود ندارد.

در پی اعتراضات اخیر در پاریس، مرکز آبی که محل تمرین ورزشکاران المپیکی است آسیب دید و معترضان شیشه‌های این ورزشگاه را شکستند و اتوبوس‌ها را به آتش کشیدند. بیش از 1300 نفر در این اعتراضات دستگیر شدند.

هیو رابرتسون رئیس انجمن المپیک انگلیس هم از کمیته برگزاری بازی‌های پاریس خواست تا آرامش خود را حفظ کنند چرا که این کشور در سال 2011 شرایط مشابهی را تجربه کرده است.

با وجود اعتراضات گسترده:/ اطمینان IOC از برگزاری موفق المپیک پاریس 2