دوشنبه 16 مهر 1403

بخشودگی جرائم رانندگی در هفته ناجا انجام می‌شود؟

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
بخشودگی جرائم رانندگی در هفته ناجا انجام می‌شود؟

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا گفت: موضوع بخشودگی جرائم رانندگی، باید از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شود و از این رو درحال حاضر بخشودگی جرائم رانندگی مطرح نیست، اما تسهیلاتی برای ترخیص خودروهای توقیفی در هفته فراجا در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرآنلاین، سردار حسن مومنی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه آیا پلیس در هفته فراجا موضوع بخشودگی جرائم راهنمایی و رانندگی را نیز در دستورکار دارد یا خیر، گفت: ما در مجموعه پلیس، اصلا بحث بخشودگی جرائم نداریم. این مسئله که بعضی اوقات طرح بخشودگی جریمه ها اجرا می‌شود؛ یک قانون است. به این معنا که در یک بازه زمانی خاص، مجلس شورای اسلامی، مصوبه‌ای صادر می‌کند و بر اساس آن بخشودگی جرائم راهنمایی و رانندگی تصویب و اجرایی می‌شود.

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا در پاسخ به این پرسش که چرا در هفته پلیس امسال، این طرح اجرا نشد؛ ادامه داد: چندسالی است که مجلس، دیگر چنین مصوبه‌ای صادر نکرده است.

وی افزود: در حال حاضر در هفته پلیس امسال، خودروهایی که پرونده قضائی یا شاکی خصوصی ندارند، به راحتی و با تسهیلات ویژه پلیس، ترخیص می شوند. یعنی باید 20 روز توقیف بمانند، به مناسبت هفته فراجا، فورا ترخیص می‌شوند. این مسئله شامل خودروهایی که به خاطر پیامک طرح ناظر یک یعنی همان کشف حجاب داخل خودرو نیز توقیف شده‌اند، می‌شود.

47236

کد خبر 1967943