یک‌شنبه 15 مهر 1403

بخش قهرمانی ورزش بدمینتون زنجان نیازمند توجه است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بخش قهرمانی ورزش بدمینتون زنجان نیازمند توجه است

زنجان - ایرنا - رییس هیات بدمینتون استان زنجان گفت: ورزش بدمینتون این استان در بخش همگانی نیازمند توجه مسوؤلان ذیربط است که در غیر این صورت رشد نخواهد یافت و درجا خواهیم زد.

محمود انصاری، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در طول پنج دهه از عمر بدمینتون ایران، زنجان با کار و تلاش شبانه روزی و تربیت ورزشکاران شاخص و توانمند توانست به عنوان مهد این رشته ورزشی در کشور شناخته شود و در زمان حاضر نیز برای حفظ این جایگاه تلاش وافر دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در زنجان برای ورزش هزینه چندانی نمی شود، اظهار داشت: برخی از مربیان بدمینتون این استان بی هیچ چشمداشتی و فقط به علت عشق و علاقه وافر و به صورت رایگان به ورزشکاران تمرین می دهند که این قابل تقدیر و تحسین است.

انصاری، افزود: در مدت قریب به 50 سالی که در ورزش بدمینتون هستم به منظور کسب درآمد به هیچ فردی تمرین خصوصی نداده ام اما باید مربیان پرتلاش و زحمتکش به لحاظ مالی تامین شوند تا بتوانند با دلگرمی و انگیزه بهتر و بیشتری در جهت رشد، توسعه و شکوفایی این رشته گام بردارند.

رییس هیات بدمینتون استان زنجان با بیان اینکه فقط عشق به بدمینتون باعث شده است تا از فعالیت در این رشته خسته و رویگردان نشوم، گفت: این هیات در راستای جلب و جذب حامی مالی مناسب بسیار موفق عمل کرده است و پول های دریافتی، صرف تربیت ورزشکاران و تامین امکانات و تجهیزات این رشته ورزشی زنجان می‌شود اما متاسفانه هیات بدمینتون برخی شهرستان‌های استان فعالیت چندانی ندارند و بسیار کمتر کار شده است که این قابل قبول نیست.

انصاری با تاکید براینکه عدم فعالیت جدی باعث هدر رفت و حیف و میل اعتبارات می شود، افزود: هیات بدمینتون استان زنجان طی چند سال اخیر به صورت زیربنایی کار می کند و از هیات های شهرستانی نیز انتظار می رود هیات استان را برای رسیدن به اهداف و برنامه ها، یاری دهند.

دبیر هیات بدمینتون استان زنجان گفت: در سال 98 هیات بدمینتون این استان تا قبل از شیوه ویروس کرونا، (تا بهمن ماه) بر اساس تقویم ورزشی خود پیش رفت و توانست طرح ها و برنامه های تدوین شده را به مرحله اجرا درآورد و در اعزام تیم ها به مسابقات داخلی و خارجی، رنکینگ ها و شرکت در لیگ های کشوری، موفق ظاهر شد.

غلامرضا باقری با بیان اینکه هیات بدمینتون استان زنجان تلاش وافر دارد تا مسابقات استانی در شهرستان‌های مختلف این استان برگزار شود تا ورزشکاران و مربیان شهرستانی نیز با انگیزه بیشتری تلاش و تمرین کنند، افزود: هیات این استان، امکانات اولیه این رشته ورزشی ازجمله توپ و راکت در اختیار شهرستان های قرار داده و می دهد تا چرخ این رشته ورزشی زنجان به صورت یکنواخت و سریع به حرکت درآید.

وی اظهار داشت: این هیات به مقوله مهم استعدادیابی توجه ویژه دارد و کارهای ارزشمندی نیز در این راستا صورت گرفته است اما شیوه بیماری ویروس کرونا و ترس از ابتلا ورزشکاران به این بیماری منحوس باعث شد تا درب باشگاه های ورزشی برای آموزش مربیان و تمرین بدمینتون بازان بسته شود و فقط قهرمانان این استان به صورت کم تعداد و با رعایت پروتکل های بهداشتی تمرینات خود را به منظور حفظ آمادگی انجام می دهند.

*س_برچسب‌ها_س*