جمعه 31 فروردین 1403

بدعهدی هند در تحویل سهمیه کواکس

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
بدعهدی هند در تحویل سهمیه کواکس

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، منابع مطلع می‌گویند هند عرضه واکسن کووید 19 را به سبد کواکس مورد حمایت سازمان جهانی بهداشت به تأخیر انداخته است.

«کواکس» یا «دسترسی جهانی به واکسن‌های کووید 19» یک برنامه با همکاری بین المللی برای دسترسی سریع و منصفانه کشورها به واکسن کرونا است.

موسسه سرم هند (SII)، بزرگترین تولید کننده واکسن در جهان، قراردادهایی برای عرضه صدها میلیون دز از نسخه مجاز واکسن آسترازنکا به کواکس و کشورهایی مانند بنگلادش دارد، اما دو منبع به رویترز گزارش دادند که هند تحویل واکسن به سبد کواکس را به تعویق انداخته است.

تأخیر در تأمین واکسن‌های کوواکس می‌تواند باعث ایجاد اختلال در روند واکسیناسیون بسیاری از کشورهای آفریقایی شود که برای تهیه واکسن به آن متکی هستند.

مقامات دولتی هند گفته‌اند که اطمینان دارند سازمان جهانی بهداشت به زودی استفاده اضطراری از کوواکسین را تأیید می‌کند؛ واکسن بهارات که با نام «کوواکسین» شناخته می‌شود در کشور هند توسط Bharat Biotech و با همکاری «شورای تحقیقات پزشکی هند» و موسسه ملی ویروس شناسی این کشور ساخته شده است. این واکسن با کارایی بالینی 81 درصد حاوی ویروس غیر فعال یا ضعیف شده می‌باشد و توانایی آلوده کردن افراد را ندارد اما می‌تواند واکنش دفاعی سیستم ایمنی فرد را علیه ویروس فعال کند.

مدیر اجرایی موسسه سرم هند چند هفته پیش، به روزنامه تلگراف گفته بود که شرکت وی صادرات خود به سبد کواکس را در ماه اکتبر (ماه جاری) مجددا آغاز می‌کند و تا ژانویه 2022 حجم زیادی از واکسن ارسال می‌شود.

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید کرونا هند کوواکسین کواکس این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است