یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

برای کسب سومین طلای بازی‌های آسیایی آماده‌ایم

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
برای کسب سومین طلای بازی‌های آسیایی آماده‌ایم

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، محمدرضا داورزنی در نشست خبری امروز مربوط به اعزام تیم ملی والیبال به بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: در این 20 سال گذشته از بازی‌های آسیایی بوسان به این‌طرف که در نبود چین و ژاپن نایب‌قهرمان شدیم، در 2006 دوحه که دوران انتقال مرحوم یزدانی‌خرم و شروع مسئولیت من بود، ششم شدیم و به کار خود پایان دادیم. پس از آن در بازی‌های 2010 با هدایت مرحوم حسین معدنی در فینال به ژاپن باختیم و نایب‌قهرمان شدیم. بعد از بوسان، دوباره در چین نقره بازی‌ها را گرفتیم ولی پس از آن در رویدادهای 2014 و 2018 هم در بازی‌های آسیایی و هم در قهرمانی آسیا به مدال طلا رسیدیم.

وی افزود: البته در بعضی از مسابقات با تیم ب پیش می‌رفتیم ولی نتایج ما در اینچئون و جاکارتا طلا بوده و برای سومین طلا آماده‌ایم.

رئیس فدراسیون والیبال عنوان کرد: در رده‌های پایه الان تقریبا حرف اول را در جهان می‌زنیم. در این مدت 2 بار قهرمان جوانان و 2 بار قهرمانان نوجوانان جهان شدیم. به دفعات هم دومی و سومیجهان را در رده‌های مختلف سنی کسب کردیم. امسال هم رده زیر 16 سال دل قهرمانی آسیا شکل گرفت که سال آینده به عنوان تیم زیر 17 سال در مسابقات جهانی شرکت خواهد کرد. در این رده نیز توانستیم به قهرمانی آسیا برسیم که پشتوانه‌های آینده والیبال ما را خواهند ساخت و تضمین خواهند کرد‌.

داورزنی ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می‌کنیم در رده بزرگسالان نیز به وعده خود برای بازی‌های آسیایی عمل کنیم. برخی دوستان ایراد می‌گیرند چرا من قول و وعده می‌دهم، آرمان تعریف کرده یا هدفگذاری می‌کنم. مثلا می‌گویم چرا می‌خواهیم به جمع 4 تیم برتر المپیک برویم. به هر ترتیب یکی از استراتژی‌های همیشگی فدراسیون والیبال داشتن آرمان و حرکت به سمت آن است.

ادامه دارد...