چهارشنبه 18 مهر 1403

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت نان در استان زنجان / مشکل عرضه گوشت در زنجان برطرف شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
برخورد با افزایش خودسرانه قیمت نان در استان زنجان / مشکل عرضه گوشت در زنجان برطرف شد

فغفوری رئیس سازمان صمت استان زنجان از یرطرف شدن مشکل اخنلاف کشتارگاه با قصابان که منجر به کاهش عرضه گوشت قرمز در بازار زنجان شده بود خبر داد و گفت: این مشکل طی جلسه حل شده و از فردا مشکل کمبود گوشت قرمز در بازار برطرف خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا;با اشاره به موضوع مطرح شده در خصوص افزایش قیمت کشتار دام در استان زنجان اظهار کرد: قیمت برخی از آلایش های دامی افزایش یافته که کشتارگاه با قصابان بر سر آن اختلاف داشتند، جلسه در این خصوص با حضور دامپزشکی، رئیس اتحادیه قصابان و کشتارگاه تشکیل شد و موضوع مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا پایان اردیبهشت هیچ گونه تغییری در قیمت کشتارگاه ها انجام نشود.

وی تصریح کرد: از بعد ظهر کشتار انجام می شود و فردا هم کشتار دام طبق روال عادی خواهد بود و هیچ کمبودی هم از لحاظ گوشت قرمز در بازار نخواهیم داشت.

رئیس سازمان صمت استان زنجان بیان کرد: همچنین مشخص شد دامپزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی آلایش های دامی که شرعا قابل مصرف است را مشخص کنند و آلایشهای دامی که در عرف جامعه مصرف می شود برای سلامتی ضرر داشته باشد از عرضه آن در سطح استان جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: همه موارد بررسی شد و تا آخر اردیبهشت ماه روال مانند گذشته خواهد بود و بعد از آن بررسی ها به صورت کامل انجام شده و تصمیم نهایی اتخاذ می شود.

فغفوری در ادامه در مورد افزایش قیمت نان در استان زنجان اظهار کرد: جلسات مختلفی در این راستا تشکیل شده و درخواست نانوایی‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفته و قیمت نهایی نیز مشخص شده ولی هنوز ابلاغ نشده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: چهار سال است که قیمت نان در استان افزایش نیافته و نانوایی‌ها از این وضعیت گلایه دارند و نظرات شورای آرد و نان استان، تنظیم بازار و نهادهای حاکمیتی ارائه شده ولی این موضوع هنوز به جمع بندی کامل نرسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه مبلغ نان هم مشخص شده ولی هنوز ابلاغ نشده است افزود: در حال حاضر 95 درصد استانهای کشور افزایش قیمت نان را ابلاغ کردند.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز ابلاغیه افزایش قیمت‌ها اعلام نشده و اگر نانوایی قیمت نان را افزایش داده خودسرانه است عنوان کرد: قیمت حامل‌های انرژی و آرد افزایش یافته و در واقع حق با نانوایی‌ها است اما این باعث نمی شود قیمت ها را خودسرانه افزایش دهند.

فغفوری خاطر نشان کرد: تا زمان ابلاغیه رسمی اگر نانوایی بخواهد قیمت‌ها را افزایش دهد برخورد خواهد شد و مردم هم در صورت مشاهده می‌توانند با ارسال آدرس و کد نانوایی گزارشات خود را در سامانه 124 ثبت کنند.

انتهای پیام /