جمعه 7 اردیبهشت 1403

برخی جاده‌های خراسان رضوی بارانی و لغزنده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برخی جاده‌های خراسان رضوی بارانی و لغزنده است

مشهد - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: براساس گزارش راهداران و سامانه‌های نظارتی، بارندگی های امروز (یکشنبه) موجب لغزندگی سطح برخی جاده‌های این استان شده است.

ابراهیم نصری در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارندگی لغزندگی راه های شهرستان مه‌ولات و جاده های قوچان - درگز و آزادراه مشهد - باغچه را در پی داشته است.

وی ضمن رد برخی گزارش ها مبنی بر انسداد جاده مشهد - کلات ادامه داد: این جاده اصلی باز است و رفت و آمد در آن به صورت عادی جریان دارد، البته بارشهای دیشب موجب اختلال در تردد چند ساعته در برخی جاده‌های اصلی و مسدودی راه های روستایی کلات شد اما اکنون تمامی راه های روستایی شهرستان کلات باز است.

فرمانداری کلات دیشب اعلام کرد: راه ارتباطی دستکم سه روستا در این شهرستان مسدود شده است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ریزش باران که از عصر دیروز در خراسان رضوی شدت گرفته است امروز همچنان به صورت پرحجم ادامه دارد و تا روز سه‌شنبه هفته جاری به صورت پراکنده تداوم خواهد داشت.

همچنین به دنبال فعالیت این سامانه بارشی، رگبار توأم با رعد و برق، بارش تگرگ، آبگرفتگی خیابانها، احتمال سیلاب، افزایش شدت وزش باد و احتمال بروز خسارت در بیشتر نقاط خراسان رضوی به ویژه در نیمه غربی و بخشهای شمالی و مرکزی استان پیش بینی می‌شود.

خراسان رضوی با پنج هزار و 200 کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و 600 کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و 760 کیلومتر راه غیر آسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*