چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

برخی قهرمانان المپیک شغل و مسکن ندارند / لزوم اقدام عاجل دولت برای ارائه لایجه نظام جامع باشگاه‌داری

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
برخی قهرمانان المپیک شغل و مسکن ندارند / لزوم اقدام عاجل دولت برای ارائه لایجه نظام جامع باشگاه‌داری

احمد راستینه تأکید کرد: برخی از این قهرمانان المپیک واحد مسکونی و شغل مناسب ندارند و به دولت تذکر داده‌ایم لایحه جامع باشگاه‌داری را به مجلس ارائه کند تا مشکل این قهرمانان در یک نظام جامع رفع شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد راستینه در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز با اشاره به وجود نقدهایی به برنامه سجادی وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: از وی خواسته‌ایم در برنامه‌های خود تجدید نظر کند و برنامه‌های نهایی خود را به کمیسیون فرهنگی ارائه دهد.

وی با اشاره به عدم توجه دولت‌های پیشین در ارتباط با نظام جامع باشگاه‌داری در ورزش کشور گفت: لایحه نظام جامع باشگاه‌داری اقدامی بزرگ و اساسی در حرفه‌ای کردن ورزش کشور است که باید توسط وزیر ورزش و جوانان در مدت زمان کوتاهی برای تصویب به مجلس ارائه شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت حمایت از ورزشکاران و قهرمانان تیم‌های ملی در عرصه‌های مختلف عنوان کرد: نباید قهرمانان تیم‌های ملی ما در هزارتوی شبکه اداری برای حداقل‌های نیاز خود سرگردان باشند، چراکه این‌گونه نمی‌توانند بر وظیفه خود یعنی ورزش قهرمانی در سطح جهانی تمرکز داشته باشند.

وی با اشاره به تجلیل از قهرمانان المپیک و پارالمپیک در روزهای گذشته افزود: برخی از این قهرمانان المپیک واحد مسکونی و شغل مناسب ندارند و به دولت تذکر داده‌ایم لایحه جامع باشگاه‌داری را به مجلس ارائه دهد تا مشکل این قهرمانان در یک نظام جامع رفع شده و از آنان حمایت شود، چراکه قهرمانان ورزشی سرمایه‌های بزرگ کشور ما هستند و باید مورد حمایت همه جانبه همه دستگاه‌های کشور قرار گیرند و امیدواریم وزیر ورزش اقدامی در این راستا انجام دهد.

راستینه در ادامه با تاکید بر کاهش تصدی‌گری دولت در زمینه باشگاه‌داری یادآور شد: دولت باید به بخش خصوصی اعتماد کرده و ظرفیت‌های این بخش را بکارگیری کند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی را با اصلاح قوانین فراهم کند.

رئیس کمیته تربیت‌بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در نظام جامع باشگاه‌داری به‌دنبال این اتفاقات هستیم و امیدوارم که وزیرورزش نسبت به این اصلاحات اقدام کند و مادامی که در این جهت حرکت کند مورد کمک و حمایت کمیسیون فرهنگی قرار می‌گیرد چراکه در حال حاضر وزیر دولت است و برنامه ما حمایت از دولت برای رسیدن به شعارها و وعده‌هایی است که به مردم داده است.

انتهای پیام /*