یک‌شنبه 22 مهر 1403

برداشت جو در رشتخوار آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برداشت جو در رشتخوار آغاز شد

تربت‌حیدریه - ایرنا - مدیرجهاد کشاورزی رشتخوار از آغاز برداشت جو از مزارع کشاورزی این شهرستان خراسان رضوی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 15 هزار تن از این محصول برداشت و روانه بازار شود.

محمود اعظمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی جاری سه هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت جو اختصاص یافت و با توجه به بارندگی مطلوب امسال، برداشت این محصول نسبت به پارسال افزایش خواهد داشت.

وی ادامه داد: بیش از 50 دستگاه کمباین بومی برداشت گندم و جو در اراضی کشاورزی رشتخوار را بر عهده دارند و گروه‌های برداشت متشکل از کارشناسان با تجریه مستقر در مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های تابعه این شهرستان بر روند کار برداشت و تنظیم کمباین‌ها نظارت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار، توزیع بذر اصلاح شده، توزیع به موقع نهاده‌های کشاورزی، اطلاع‌رسانی و پیگیری بیمه محصول و ارایه خدمات فنی و کارشناسی را از جمله اقدام‌های انجام شده برای حمایت از کشاورزان این شهرستان عنوان کرد. وی گفت: دولت در قالب طرح خرید حمایتی، قیمت هر کیلوگرم جو را 16 هزار و 300 ریال اعلام کرده و این محصول به مرور توسط اداره تعاون روستایی رشتخوار از کشاورزان خریداری می‌شود.

شهرستان رشتخوار 40 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد و سالانه بیش از 350 هزار تن محصول کشاورزی در این شهرستان تولید و روانه بازار می‌شود.

بیشتر مردم رشتخوار از طریق کشاورزی و دامداری امرار معاش می‌کنند و هنوز هیچ واحد صنعتی در این شهرستان فعال نشده است.

رشتخوار با 65 هزار نفر جمعیت در 209 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*