یک‌شنبه 10 تیر 1403

بررسی برنامه و بودجه 1402 حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
بررسی برنامه و بودجه 1402 حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به منظور بررسی برنامه و بودجه فرهنگی و اجتماعی 1402 شرکت نوسازی عباس آباد، سازمان نوسازی شهر تهران، موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی شهرداری تهران و مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران تشکیل جلسه داد. در نوبت اول این جلسه که به بررسی بودجه...

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به منظور بررسی برنامه و بودجه فرهنگی و اجتماعی 1402 شرکت نوسازی عباس آباد، سازمان نوسازی شهر تهران، موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی شهرداری تهران و مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران تشکیل جلسه داد.

در نوبت اول این جلسه که به بررسی بودجه فرهنگی و اجتماعی 1402 شرکت نوسازی عباس آباد اختصاص داشت اعضا و کارشناسان کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد حضور داشتند، در این جلسه ضمن بررسی برنامه‌های شرکت مذکور، به دلیل اهمیت موضوعات گردشگری در اراضی عباس آباد مقرر گردید چند ردیف جدید به ردیف‌های شرکت تحت عناوین «اجرای برنامه‌های گردشگری و تفریحی شرکت نوسازی عباس آباد»، «اجرای برنامه‌های مشارکتی با سازمان‌های مردم نهاد» و «ایجاد اکو پارک شهری عباس آباد» اضافه گردد.

همچنین در نوبت دوم این جلسه که به بررسی برنامه و بودجه فرهنگی و اجتماعی 1402 سازمان نوسازی شهر تهران اختصاص داشت، در خصوص توجه به اهمیت توجه به هویت محلات در بافت‌های فرسوده مقرر گردید تا ردیف‌های بودجه‌ای جدیدی تحت عناوین «باز آفرینی هویت محلات»، «مرمت و احیاء خانه تاریخی نفر آباد»، «توسعه اجتماعی محلات» و نهایتا «اجرای برنامه‌های مشارکتی با سازمان‌های مردم نهاد» در بودجه 1402 این سازمان دیده شود.

در نوبت سوم این جلسه بررسی لایحه بودجه موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی شهرداری تهران برای سال 1402 در دستور کار قرار گرفت که در این جلسه مقرر گردید تا ردیف بودجه «جبران هزینه مدیریت و راهبردی موسسه علمی و کاربردی شهرداری تهران (حقوق و مزایا)» واقعی دیده شود.

نهایتا در نوبت پایانی این جلسه بررسی لایحه بودجه مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در دستور کار کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت، در این خصوص ضمن بررسی برنامه‌ها و پروژه‌های پیش بینی شده در ردیف‌های بودجه مرکز ارتباطات و امور بین الملل، تاکید شد که در ردیف‌های بودجه ازجمله در ردیف «راه اندازی و تجهیز خانه تهران» (خانه دیپلماسی عمومی) هدف اصلی نباید مجموعه داری و ایجاد مجموعه باشد بلکه هدف اصلی باید محتوا و برنامه‌ها براساس برنامه چهارم مدنظر قرار گیرد.