پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

بررسی طرح صیانت در کمیسیون مشترک کاملا شفاف است / چکش کاری در صحن علنی امکان پذیر نیست

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بررسی طرح صیانت در کمیسیون مشترک کاملا شفاف است / چکش کاری در صحن علنی امکان پذیر نیست

علی اکبر علیزاده گفت: بررسی طرح صیانت در صحن علنی مجلس زمان گیر و در صورت تصویب و قانونی شدن تنها باقانون جدید باید اصلاح شود، اما در کمیسیون مشترک با انعطاف بیشتر می توان طرح را بررسی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ پس از فراز و فرود های بسیار سرانجام نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ادامه بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی بر اساس اصل 85 قانون اساسی موافقت کردند.

در این جلسه نمایندگان با 121 رای موافق، 74 رای مخالف و 9 رای ممتنع با بررسی این طرح در کمیسیون مشترک موافقت کردند.

علی اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت به جهت شفاف شدن علت بررسی طرح در کمیسیون مشترک گفت: در حالی که در فضای رسانه ای هدایت شده معاندین در داخل و خارج سعی برآن بود تا نشان دهند عده ای از نمایندگان مخالف این طرح هستند، اما باید اشاره کرد تنها بحث برروی محل بررسی آن بوده و عده ای با برسی طرح در کمیسیون مشترک مخالف بودند و به هیچ عنوان مسکوت بودن طرح مدنظر نبوده است.

نماینده مردم دامغان در ادامه افزود: خوشبختانه در نهایت نمایندگان با 121رای موافق بررسی طرح را در کمیسیون مشترک پذیرفتند و قرار براین است از هفته های آینده بررسی طرح در این کمیسیون آغاز شود.

علیزاده در مورد علل بررسی طرح صیانت در چهارچوب اصلا 85 نیز توضیح داد: بررسی طرح در قالب اصل 85 به معنی مخفی کاری نیست بلکه به جهت اهمیت و اثرگذاری این طرح در زندگی مردم وبررسی دقیق تر با پختگی بیشتر و به صورت تخصصی تر قرار بربررسی این طرح در کمیسیون مشترک شد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه کمیسیون مشترک متشکل از متخصصین ونخبگان مجلس است، افزود: بررسی طرح در کمیسیون مشترک کاملا شفاف است و تمامی نمایندگان می توانند در این کمیسیون حضور یافته و انتقاد و پیشنهاد خود را مطرح کنند.

علیزاده در ادامه اذعان کرد: از جهت دیگر بررسی طرح در صحن علنی مجلس علاوه برزمان گیربودن در صورت تصویب تبدیل به قانونی می شود که تنها برای چکش کاری آن باید قانون جدید وضع شود، اما در کمیسیون مشترک قانون زماندار است یعنی می تواند مدت آن 3ساله یا 5 ساله باشد و حسن این روش آن است که در اینصورت می توان ضعف ها را شناسایی و اصلاح کرد.

به گفته علیزاده بررسی این طرح در قالب اصل 85به هیچ عنوان محرمانه نیست و حتی خبرنگاران هم می توانند در این جلسات حضور یافته و اخبار آن را به سمع و نظر مردم رسانند.

انتهای پیام / ک