پنج‌شنبه 3 آبان 1403

برق ارزان تامین شد / عشایر این استان صاحب روشنایی شدند

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
برق ارزان تامین شد / عشایر این استان صاحب روشنایی شدند

اقتصادنیوز: مدیرکل امور عشایری لرستان از توزیع پنل خورشیدی بین عشایر این استان خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، نورمحمدی در سخنانی، اظهار داشت: توزیع پنل‌های خورشیدی یکی از راهکارهای ارزان تأمین برق عشایر و کاهش سوخت‌های فسیلی است، این پنل‌های خورشیدی در مناطق دورافتاده و سخت‌گذر که به شبکه برق دسترسی ندارند در اختیار عشایر قرار می‌گیرد تا روشنایی و برق موردنیاز خود را تأمین کنند.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال با همکاری شرکت توزیع نیروی برق پنل خورشیدی بین خانوارهای عشایری این استان توزیع خواهد شد.

مدیرکل امور عشایری لرستان، افزود: برای تهیه هر دستگاه پنل خورشیدی یک میلیون و 700 هزار تومان هزینه شده و این تعداد پنل خورشیدی یک میلیارد و 190 میلیون تومان خریداری شده است.

خبر مرتبط اخطار توانیر به اداره‌های پرمصرف برق / اقدام مهم برای کاهش مصرف انرژی

اقتصادنیوز: مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: مصارف بخش اداری به طور مستمر رصد و پایش می‌شود و با اداره‌هایی که مصرف را مدیریت نکنند، برخورد خواهد شد.

نورمحمدی، وزن کم، قابل‌حمل بودن و نصب آسان را از مهم‌ترین مزایای این پنل‌ها عنوان کرد و افزود: این مزیت به مصرف‌کننده کمک می‌کند تا بدون نیاز به متخصص، به‌راحتی خود بتواند این سیستم خورشیدی را نصب و از آن استفاده کند.

خبر مرتبط وزارت صمت 1000 اتوبوس برقی در سال تولید می‌کند؟

اقتصادنیوز: سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که ظرفیت و توان تولید سالانه هزار دستگاه اتوبوس برقی در کشور ایجاد شده، اما تولید آن نیازمند سفارش‌گذاری توسط شرکت‌های حمل و نقل است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
برق ارزان تامین شد / عشایر این استان صاحب روشنایی شدند 2
برق ارزان تامین شد / عشایر این استان صاحب روشنایی شدند 3