یک‌شنبه 15 مهر 1403

برنامه اسرائیل از زبان بنی‌گانتز!

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
برنامه اسرائیل از زبان بنی‌گانتز!

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت:

سرعت تحولات و حجم آتش در خاورمیانه به اندازه‌ای شدت گرفته است که فرصتی برای جمع‌بندی شرایط و اندیشه در باره سناریو‌های پیش رو وجود ندارد.

آنچه ذهن مرا از 10 روز پیش به این سو، به شدت به خودش مشغول کرده بود، این بود که هدف اسرائیل از این تهاجمات بی‌سابقه دقیقاً چیست و چه خوابی برای خاورمیانه و کشور ما دیده‌اند.

امروز، اما در روزنامه نیویورک‌تایمز به مقاله‌ای از بنی‌گانتز رهبر حزب اتحاد ملی و رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل برخوردم که برنامه‌شان را برای ایران به روشنی و با جزئیات تشریح کرده است.

آنطور که گانتز اعلام کرده است، آنان کارزاری نظامی، سیاسی، حقوقی و منطقه‌ای برای ایران تدارک دیده و آرزوی عملی کردن آن را دارند.

گانتز در مخالفت با عملکرد و خط‌مشی نتانیاهو در برابر جنگ غزه، چند ماه پیش از کابینه جنگ اسرائیل استعفاء داد و اینک در موقعیت اپوزیسیون فعالیت می‌کند. این موضوع از اهمیت مقاله او کم نمی‌کند، بلکه به عکس با توجه به ساختار قدرت و مدیریت سیاسی در اسرائیل، نظرات او در این زمینه خاص حتی مهمتر از نتانیاهو به شمار می‌رود.

من در اینجا به دلایلی که شاید بعد‌ها آن را توضیح دهم، قصد شرح مقاله گانتز را ندارم. قصدم عمدتاً توجه دادن نهاد‌های تصمیم‌گیر بخصوص وزارت خارجه به آن یادداشت است.

از میان اخبار

جنگ ایران و اسرائیل؛ متحدان منطقه‌ای تهران کجای کار هستند؟

انتشار اخبار جعلی در شرایط بحرانی

پیامد‌های ناگوار نظام چندنرخی ارز و تاراج منابع ارزی کشور

چرا موشک‌های ایران شلیک شدند؟ / چه خواهد شد؟ / چه باید بکنیم؟