شنبه 14 مهر 1403

برنامه جدید برای اداره تهران / جزییات تازه ازجلسه غیرعلنی شورای شهر

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
برنامه جدید برای اداره تهران / جزییات تازه ازجلسه غیرعلنی شورای شهر

اقتصادنیوز: برنامه جدید برای اداره تهران در جلسه ای غیرعلنی مورد بررسی قرار گرفت. این برنامه مسئله محور و بر حمل و نقل عمومی، آلودگی هوا، نوسازی بافت فرسوده، هوشمند سازی و آسیب های اجتماعی تاکید شده است.

به گزارش اقتصادنیوز اعضای شورای شهر تهران در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برنامه 4 ساله چهارم را درجلسه ای غیرعلنی بدون حضور رسانه ها بررسی کردند. قرار است هفته به زودی این برنامه در صحن رای گیری و نهایی شود.

ناصرامانی درگفت و گو با اکو ایران درخصوص جزییات این جلسه می گوید: در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برنامه چهارم شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت این برنامه مسئله محور است واهداف اساسی و کلیدی مبنای کار قرار گرفته حمل و نقل، آلودگی هوا، بافت فرسوده، هوشمند سازی و آسیب های اجتماعی محورهای اصلی برنامه هستند.

وی ادامه می دهد: بعد از بررسی برنامه پیشنهادی شهرداری، تغییرات اساسی در آن ایجاد شد و قرار شد مطالب بیان شده در جلسه برنامه ویرایش و در صحن شورای شهر مورد بررسی قرار گیرد.

امانی با اشاره به این که درحوزه حمل و نقل، توسعه مترو، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی مورد توجه قرار گرفته می گوید:‌کاهش آلاینده های ناشی از منابع متحرک و ثابت، توسعه فضای سبز، توجه به معاینه فنی، برخی از احکام برنامه 4 ساله چهارم است. افزایش فضای سبز پیرامونی تهران، ایجاد بوستان در مناطقی که فاقد بوستان هستند هم برخی از برنامه های پیش بینی شده است.

به گفته این عضو شورای شهر تهران در افق برنامه 4 ساله تهران باید 7 هزار و 500 اتوبوس داشته باشد که 2 هزار و 300 دستگاه اتوبوس باید توسط دولت تامین شود. همچنین 630 واگن تامین شود و نوسازی 30 هزار تاکسی هم در دستور کار است که در این حوزه ورود 20 هزار ون مورد تاکید است.

وی درخصوص برنامه های شهردار تهران در حوزه مسکن سازی نیز توضیح می دهد:‌قراربراین شد که اقدامات شهرداری در حوزه مسکن سازی در بافت فرسوده متمرکز شود و اگر قرار است مسکنی تولید شود برای بازآفرینی بافت فرسوده باشد و محلاتی مانند ده ونک، فرحزاد، اسلام آباد تعیین تکلیف وروند نوسازی آنها روشن شود.

امانی بخش هوشمند سازی برنامه 4 ساله چهارم را یکی از بهترین بخش های برنامه 4 ساله توصیف کرد که اگر به درستی این احکام اجرایی شود تهران به شهری هوشمند و الکترونیک تبدیل می شود. در حوزه اجتماعی تمرکز بر آسیب های اجتماعی است که برتوسعه فعالیت های قرارگاه اجتماعی تاکید شد و ساماندهی معتادان متجاهر، حرفه آموزی به کودکان کار و توانمندسازی زنان بی سرپرست و بد سرپرست مورد توجه قرار گرفت. همچنین ساماندهی فضاهای بی دفاع شهری و پلاک قرمز که هر سال 5 نقطه در شهر تهران ساماندهی شود مورد توجه قرار گرفت. همچنین راه اندازی رصد و پایش آسیب های اجتماعی در مرکز رصد خانه فعلی که شهرداری در اختیار دارد.

قرار بر این شد که منابع مالی جداول میزان سنجی و رصد برنامه هم به شورا ارائه شود. تلاش کردیم حداقل احکام را داشته باشیم و حدود به 134 حکم رسیده ایم که 10 تا 15 تبصره هم دارند. برنامه قبلی 280 حکم و 95 ماده داشت که با تاکید بر مسئله محوری بسیاری از احکام را کاهش دادیم.

همچنین بخوانید
برنامه جدید برای اداره تهران / جزییات تازه ازجلسه غیرعلنی شورای شهر 2