شنبه 1 اردیبهشت 1403

برنامه‌ریزی ریاض و مسکو برای گسترش سرمایه‌گذاری‌های مشترک

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
برنامه‌ریزی ریاض و مسکو برای گسترش سرمایه‌گذاری‌های مشترک

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، «الکسی گروزدف»، معاون وزیر صنعت روسیه با تمجید از روابط مسکو - ریاض تاکید کرد که چشم انداز گسترده‌ای برای همکاری بین دو طرف در زمینه‌های مختلف وجود دارد.

این مقام مسئول در حاشیه نمایشگاه تازه‌ترین فناوری‌های شرکت‌های روسی در ریاض در گفت‌وگو با روسیا الیوم در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود برنامه‌هایی برای ایجاد ائتلاف‌ها و شراکت‌ها بین روسیه و عربستان سعودی در پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک گفت: مطمئنا بله، اما بخش تجاری، رازداری را در کار خود ترجیح می‌دهد.

گروزدف افزود: بنابراین ما به شرکت‌های خود پیشنهاد می‌کنیم که بی سر و صدا کار کنند، شرایط را مورد بحث و بررسی قرار دهند و قراردادها را منعقد کنند و از طرف روسی ما آماده حمایت از چنین توافق‌هایی هستیم.

معاون وزیر صنعت روسیه تأکید کرد که قرار است روابط تجاری، اقتصادی، سرمایه‌گذاری و صنعتی بین روسیه و عربستان سعودی گسترش یابد و حضور امروز شرکت‌های روسی در ریاض در چارچوب اولین ماموریت تجاری چندگانه صنایع ساخت روسیه در یک کشور عربی است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 100 شرکت روسی به نمایندگی از بخش‌های مختلف اقتصادی در نمایشگاه ریاض حضور دارند، گفت: آنها محصولات خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌اند و چشم‌انداز گسترده‌ای برای همکاری بین روسیه و عربستان سعودی در زمینه‌های مختلف وجود دارد.

این مقام روسی با بیان اینکه زمان آن فرا رسیده است که روسیه شرکای تجاری خود را متنوع کند، گفت: بنابراین شرکت‌های مختلفی از بخش‌های مختلف اقتصادی روسیه در این رویداد شرکت کردند و شرکت‌های روسی مشتاقانه منتظر شرکت در برنامه‌های مختلف توسعه در عربستان سعودی از جمله چشم انداز 2030 هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که شرکت‌های روسی در روزهای فعالیت نمایشگاه صنایع ساخت روسیه در ریاض (29 تا 30 می 2023) در تحکیم روابط با شرکت های سعودی موفق شوند.

وی در مورد محصولات روسی که می‌تواند خریدار سعودی را به خود جلب کند، گفت: طیف وسیعی از محصولات روسی از صنعت خودروسازی شامل کامیون هایی مانند کاماز، خودروهای سبک، خودروهای الکتریکی، بالگردها و فناوری‌های نفتی و واکسن در این نمایشگاه ارائه شده است.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید معاون وزیر صنعت روسیه نمایشگاه صنعت روسیه در عربستان شرکت های روسی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است