یک‌شنبه 15 مهر 1403

برنامه‌های هفته کودک در زنجان مجازی برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برنامه‌های هفته کودک در زنجان مجازی برگزار می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: اغلب برنامه‌های هفته ملی کودک در زنجان نیز همزمان با سراسر کشور تا 17 مهرماه به دلیل شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی برگزار می‌شود.

علیرضا نوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به عناوین و شیوه اجرای برنامه‌ها افزود: معرفی کتاب‌های مذهبی توسط اعضا و مربیان در فضای مجازی و قصه‌گویی با محوریت کودکان عاشورایی به صورت پادکست قصه‌گویی (قصه‌های رادیویی) خواهد بود.

وی با بیان اینکه معرفی وقایع اربعین با محوریت کودکان عاشورایی، از دیگر برنامه های این هفته است، اظهار داشت: در بخش معرفی شخصیت نیز کودکان کربلایی، معرفی خواهند شد.

به گفته نوری، شعرخوانی، عکاسی و کاردستی نیز طی هفته کودک برای گروه‌های هدف برگزار می شود که شیوه اجرای این برنامه‌ها به صورت پویش شعرخوانی اربعین در گروه‌ها توسط اعضا، پویش عکس حسینی در اربعین در گروه‌ها و کلیپ تصویری آموزش ساخت کارت‌پستال هفته ملی کودک خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ادامه داد: مسابقه نقاشی، انیمیشن و آموزش اریگامی نیز بخش دیگری از برنامه‌های هفته ملی کودک هستند که به صورت کلیپ تصویری آموزش یک تکنیک نقاشی با موضوع "کودکان شاد"، بارگذاری انیمیشن‌ها و تولیدات کانون و آموزش اریگامی به صورت مجازی در واتساپ و اینستاگرام به اجرا درخواهند آمد.

وی اظهار داشت: طی این هفته مسابقه کتابخوانی با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان را البته در صورت امکا برگزار خوهد شد که این بخش نیز به صورت مطالعه کتاب‌های معرفی‌شده با شیوه‌های مختلف از جمله نقاشی، کتابسازی، نشریه دیواری و سایر شیوه‌ها توسط اعضا با همکاری خانواده‌ها اجرا می‌شود.

نوری خاطرنشان کرد: افتتاح کتابرسان سیار بخش قره‌پشتلو نیز جزو برنامه‌های کانون در هفته ملی کودک، گنجانده شده است.

گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با 17 مرکز ثابت و 13 کتابخانه سیار شهری و روستایی و پستی و با 5 انجمن فعال در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی با محوریت کتاب و کتابخوانی خدمات‌رسانی می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*