چهارشنبه 11 مهر 1403

برنامه کاهش قیمت مرغ با توزیع روزانه 600 تن در سراسر کشور کلید خورد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
برنامه کاهش قیمت مرغ با توزیع روزانه 600 تن در سراسر کشور کلید خورد

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا پیمان پاک گفت: در این هفته روزانه حداقل 300 تن مرغ گرم و نیز 300 تن مرغ منجمد وارد کشور شده و در میادین تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به قیمت مصوب توزیع می‌شود. علاوه بر این 5 هزارتن گوشت گوساله منجمد در این هفته به قیمت مصوب پشتیبانی امور دام توزیع می‌شود.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در زمینه واردات گوشت گرم گوسفندی افزود: با واردات روزانه 100 تن گوشت گرم گوسفندی از روسیه، رومانی و مغولستان و توزیع به قیمت هر کیلو 260 هزار تومان و نیز واردات گوشت منجمد و توزیع به قیمت 180 هزار تومان تلاش می‌شود قیمت گوشت در ایام پیش رو کنترل شود. طی 3 هفته آتی نیز فرآیند واردات گوشت گرم از آفریقا نیز به قیمت هر کیلو 180 هزار تومان به ظرفیت واردات گوشت گوسفندی کشور افزوده خواهد شد. پیمان پاک ادامه داد: با توافقات صورت گرفته با بانک مرکزی ارز مورد نیاز واردات منظم این محصولات تا پایان تابستان صورت گرفته و این اقدام تا تنظیم بازار به صورت پایدار صورت می‌پذیرد. قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی به واردات بیش از 300 هزار تن دانه و کنجاله مورد نیاز مرغداران کشور طی چند روزه گذشته اشاره کرد و گفت: با پرداخت ارز بخش قابل توجهی از کشتی‌های موجود در بنادر با اولویت نهاد‌های مورد نیاز تولید نیاز کشور تا سه ماه آتی به نهاده‌های مورد نیاز دام و طیور اقدام شده است.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید مرغ واردات گوشت پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است