جمعه 14 اردیبهشت 1403

برنامه کاهش 10 درصدی تصادفات جاده‌ای + جزئیات

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
برنامه کاهش 10 درصدی تصادفات جاده‌ای + جزئیات

اقتصادنیوز: وزیر راه و شهرسازی از ارائه برنامه عملیاتی کاهش سالانه 10 درصدی جان‌باختگان تصادفات بر اساس برنامه هفتم توسعه در شورای‌عالی هماهنگی و ایمنی حمل‌ونقل خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در نشست 135 کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، به ابلاغ احکام برنامه هفتم توسعه در خصوص کاهش سالانه 10 درصدی جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و تحقق آن را به‌عنوان یکی از نقاط آسیب، جدی دانست که باید در کانون برنامه‌ریزی دستگاه‌های مسئول قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: در نوروز (1403)، هماهنگی میان دستگاه‌ها با کاهش جان‌باختگان جاده‌ای در طرح نوروزی همراه شد که آمار نهایی آن توسط مراجع مسئول اعلام خواهد شد؛ اما حتی یک جان‌باخته هم زیاد است و باید برای پیشگیری از آن تدابیری اتخاذ کرد. تحقق هدف‌گذاری کاهش 10 درصدی برنامه هفتم توسعه به‌عنوان نقشه مسیر، ایمنی بخشی به راه‌های کشور، در رأس سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی رفع نقاط پر تصادف را یکی از اصلی‌ترین محورهای کار وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: در همین راستا در سال گذشته 725 نقطه پر تصادف رفع شد و طبق هدف‌گذاری انجام شده با مجموعه پلیس، 425 نقطه پر تصادف دیگر تا پایان دولت برطرف خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه هماهنگی و انسجام میان دستگاه‌های اقدام کننده و مسئول در کاهش تعداد جان‌باختگان تصادفات، به اقدامات هماهنگ دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: از جمله این موارد، امدادرسانی‌های فوری به سانحه‌دیدگان تصادفات رانندگی، رساندن هرچه سریع‌تر آن‌ها به مراکز پزشکی و ارائه خدمات درمانی به هنگام و اثربخش، برنامه‌های تبلیغی و ترویجی با هدف هشدار به رانندگی پر خطر، اعمال قانونی جرایم رانندگی برای کسانی که قوانین و الزامات رانندگی ایمن را رعایت نمی‌کنند و جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند، است.

بذرپاش عنوان کرد: پیگیری توسعه ناوگان، کنترل سرعت و رفتارهای شبکه حمل‌ونقل عمومی کشور با استفاده از سامانه‌های هوشمند مثل «سامانه سپهتن» که باید در آینده توسعه بیشتری یابد، به صورت توأمان می‌تواند به سفر ایمن در جاده‌ها منجر شود.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید