چهارشنبه 18 مهر 1403

برهم‌زنندگان امنیت عمومی جامعه باید جبران‌کننده آشوب‌ها باشند

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
برهم‌زنندگان امنیت عمومی جامعه باید جبران‌کننده آشوب‌ها باشند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت روز دانشجو آورده است: کسانی که به اسم مطالبه، فضای عمومی جامعه را برهم می‌زنند، باید بدانند نه تنها مشکلات کشور را حل نمی‌کنند، بلکه باید جبران‌کننده آشوب‌های پیش آمده هم باشند. متن این بیانیه به شرح زیر است: ((وَ لَن یَجعَلَ اللهُ للکافرینَ عَلَی المُؤمِنینَ سَبیلاً))...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت روز دانشجو آورده است: کسانی که به اسم مطالبه، فضای عمومی جامعه را برهم می‌زنند، باید بدانند نه تنها مشکلات کشور را حل نمی‌کنند، بلکه باید جبران‌کننده آشوب‌های پیش آمده هم باشند. متن این بیانیه به شرح زیر است:

((وَ لَن یَجعَلَ اللهُ للکافرینَ عَلَی المُؤمِنینَ سَبیلاً)) نساء 141

(مرگ بر آمریکا، یادگار 16 آذر است.) 1401/08/15 | مقام معظم رهبری

16 آذر نشان داد که دانشجویان جان برکف، در برابر استعمار، استکبار و استبداد همواره ایستاده اند. حرکتی که نه تنها توانست بر خوی استعمار غربی غلبه کند، بلکه زمینه ساز بسیاری از جنبش‌ها و حرکت‌های آزادی خواه نیز شد. دانشجویان همواره مشعل دار آزادی خواهی و آرمان گرایی و استکبار ستیزی بوده اند. دانشجویان راستین نشان داده اند، که چه در 16 آذر و چه در دیگر روز‌ها و عرصه ها، همواره به دنبال تلاش برای حل مشکلات سیاسی و اقتصادی هستند و توطئه بیگانگان، هرگز آن‌ها را از هدف اصلی و غایی خود، که آمریکا ستیزی و استکبار ستیزی است، سست نکرده است.

در این روز‌هایی که عده‌ای شعارشان تفرقه افکنی، هدفشان باطل و آرمانشان تجزیه طلبی و اسلام ستیزیست، دانشجویان راستین از این جبهه فتنه گر اعلام برائت میکنند و همواره از این جناح باطل دوری گزیده و تلاش دارد تا بر طبق رهنمود‌های مقام معظم رهبری، امام خمینی (ره) و رسالت دانشجو که استکبار ستیزیست، در راستای اصلاح امور گام بردارد؛ و با توکل بر خداوند و پشتکاری مضاعف، در پی حل مشکلات کشور باشد و تا حد توان، ضعف‌ها و نواقص را برطرف نماید. باید این نکته را متذکر شد که اعتراضات دانشجویی باید بر حل مسائل کشور کمک کند نه بر ایجاد تفرقه و بحران بیشتر.

بدون شک فتنه‌ها و آشوب‌های اخیر، حاصل تلاش جماعتی است که از آرمان‌های استکبارستیزی و آمریکاستیزی به آرمان‌های ضد دینی و ضد عدالتخواهی رسیده اند و شعار‌های ضد فساد و ضد تجملگرایی مبدل به تجزیه طلبی و سلطنت طلبی شده است. کسانی که با تهدید و توهین، کلاس‌های درس را به تعطیلی میکشانند و همصدا با رسانه‌های معاند، آب در آسیاب دشمن می‌اندازند بدانند که این حرکات تفرقه افکنانه، هیچ سنخیتی با آن آرمان والای دانشجو ندارد.

مطالبه و مطالبه گری به رسمیت شناخته می‌شود و از همین راه قانونی ست که ایرادات و اشکالات را باید پیگیری کرد. کسانی که به اسم مطالبه، فضای عمومی جامعه را برهم می‌زنند، باید بدانند نه تنها مشکلات کشور را حل نمی‌کنند، بلکه باید جبران‌کننده آشوب‌های پیش آمده هم باشند.