سه‌شنبه 24 مهر 1403

برپایی هزار پایگاه جمع آوری فطریه و کفاره در خراسان رضوی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برپایی هزار پایگاه جمع آوری فطریه و کفاره در خراسان رضوی

مشهد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: هزار پایگاه متعلق به این نهاد برای جمع‌آوری فطریه و کفاره مردم استان در نظر گرفته شده است.

حبیب الله آسوده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این پایگاه‌ها از بامداد عید فطر برپا می‌شوند و تا چند روز پس از عید مستقر خواهند بود.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های این نهاد در فضای روباز و در مجاورت اماکن برگزاری نماز عید فطر برپا می‌شود ادامه داد: 590 پایگاه از این تعداد در مشهد در نظر گرفته شده که 90 مورد آن در اطراف حرم مطهر رضوی ایجاد می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: به منظور ایجاد تسهیلات و دسترسی آسان مردم، 20 درصد از صندوق‌های صدقه معابر عمومی به مدت محدود برای جمع آوری زکات فطره و کفاره تغییر کاربری داده شده است که در این راستا این صندوق‌ها تخلیه شده و مردم می‌توانند نسبت به واریز نقدی کفارات و فطریه خود در آنها اقدام کنند.

وی افزود: شهروندان مبلغ پرداختی برای کفاره و فطریه را به تفکیک بر روی کاغذی یادداشت نموده و همراه با وجوه نقد به این صندوق‌ها بیاندازند.

آسوده ادامه داد: مردم این استان سال گذشته در مجموع هفت میلیارد و 243 میلیون تومان زکات فطره و کفاره پرداخت کردند که طبق موازین شرعی و در اسرع وقت هزینه شد. وی با بیان اینکه با افراد سودجو برخورد قانونی می‌شود گفت: نیکوکاران می‌توانند با شماره گیری کد # 5 * 051 * 8877 * نیز نسبت به پرداخت وجوه زکات فطریه و کفاره خود ازطریق گوشی تلفن همراه اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی همچنین با بیان اینکه ناظران شورای زکات به صورت کامل پایگاه‌ها را مورد رصد قرار می‌دهند افزود: مردم در پرداخت وجوه فطریه و کفاره خود دقت لازم را داشته باشند تا این مبالغ به افراد معتبر و صندوق های ممهور به آرم شورای زکات پرداخت شود.

وی ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر قانونی مراتب را با شماره 3128 با پیش شماره 051 اعلام کنند. آسوده با بیان اینکه در ماه رمضان 20 تا 25 درصد از اطعام کمیته امداد در کشور در این استان انجام شده است گفت: از ابتدای ماه رمضان تاکنون یک میلیون و 850 هزار پرس غذای گرم طبخ و توزیع شده که امیدواریم این رقم تا پایان ماه رمضان به 2 میلیون پرس برسد.

*س_برچسب‌ها_س*