سه‌شنبه 10 مهر 1403

برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی در خراسان رضوی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی در خراسان رضوی

مشهد - ایرنا - معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از برگزاری دوره‌های آموزش صنایع دستی در مشهد خبر داد.

محمد مطیع روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: برگزاری این دوره‌های آموزشی برای تابستان امسال در 16 رشته صنایع دستی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: این رشته‌ها شامل تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، چرم‌دوزی، مجسمه‌سازی، قلمزنی، نقاشی روی پارچه و چاپ باتیک، سفالگری با چرخ، فیروزه‌کوبی، چاپ قلمکار، گلیم‌بافی، تذهیب، نگارگری و گل و مرغ، سرمه‌دوزی، میناکاری، سوزن دوزی‌های سنتی و جواهرسازی است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: علاقه‌مندان برای ثبت نام به آدرس مشهد، بولوار مدرس، بین مدرس یک و سه اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشهد، طبقه منفی یک مراجعه کنند.

360 رشته صنایع دستی در ایران فعال است که 90 رشته از این تعداد در خراسان رضوی وجود دارد. هم اکنون حدود 20 هزار نفر در خراسان رضوی از محل تولید و فروش صنایع دستی ارتزاق می‌کنند.

هشت هزار و 400 هنرمند هنرهای سنتی و صنایع دستی از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی پروانه فعالیت دارند.

*س_برچسب‌ها_س*