چهارشنبه 4 مهر 1403

برگزاری کارگاه پیشرفته تغییر رفتار

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
برگزاری کارگاه پیشرفته تغییر رفتار

در کارگاه پیشرفته تغییر رفتار که به همت پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود، روش‌های مختلف مطالعه پیچیدگی‌های رفتارهای مرتبط با سلامت و کاربرد آن در طراحی مداخلات تغییر رفتار تبیین می‌شوند.

به گزارش ایسنا، تغییر سبک زندگی و رفتارهای مضر برای سلامت و تبدیل آن به سبک زندگی ارتقاء‌دهنده سلامت و رفتارهای سالم، چالش بزرگی برای مدیران، متخصصین و کارشناسان علوم سلامت، روانشناسی و جامعه‌شناسی است. بسیاری از مداخلات و برنامه‌های تغییر رفتار در سطح محلی یا ملی در ایران و بسیاری از کشورها، موفق به تغییر رفتار در سطح وسیع و یا پایدار نمی‌شوند؛ بنابراین لازم است همه افرادی که دست اندرکار ترویج سبک زندگی سالم هستند، درک عمیق‌تری از چرایی این مشکل کسب کرده و و خود را به راهکارها و مهارت‌های مواجهه با این چالش مجهز کنند تا شانس موفقیت خود را در برنامه‌های آینده افزایش دهند.

در این راستا، پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این زمینه نموده است. در کارگاه مقدماتی تغییر رفتار که 6 مردادماه 1400 برگزار شد، در مورد نحوه شکل‌گیری رفتارهای انسانی به خصوص رفتارهای مرتبط به سلامت، عوامل موثر بر آن و نیز تعیین‌کننده‌های اصلی رفتارهای مرتبط با سلامت مقدماتی بحث و تبادل نظر شد.

کارگاه پیشرفته تغییر رفتار در تاریخ 3 آذرماه 1400 برگزار خواهد شد و در آن، ضمن مروری بر مهم‌ترین موضوعات کارگاه مقدماتی، پیچیدگی‌های رفتارهای مرتبط با سلامت تعیین و روش‌های مختلف مطالعه پیچیدگی‌های رفتارهای مرتبط با سلامت و کاربرد آن در طراحی مداخلات تغییر رفتار معرفی می‌شوند. همچنین خطاهای شناسایی تعیین‌کننده‌های واقعی هر رفتار براساس نوع تئوری، انتخاب و تحلیل داده با ذکر مثال توضیح داده می‌شود. در نهایت، تکنیک‌های روش شناسایی و انتخاب نقاط حساس سیستم در سطوح فردی و جمعی جهت مداخله موفق تغییر رفتار آموزش داده می‌شود.

دکتر نسترن کشاورز محمدی، دانشیار ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مشاور سازمان جهانی بهداشت و دکتر ریک کروتزن، استاد تکنولوژی و تغییر رفتار دانشگاه ماستریخت هلند، مدرسین کارگاه پیشرفته تغییر رفتار خواهند بود.

علاقمندان جهت شرکت در این کارگاه می‌توانند با پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی شماره تلفن 66951877-021 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام