شنبه 14 مهر 1403

برگزیدگان جشنواره "جابربن حیان" در قزوین تجلیل شدند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
برگزیدگان جشنواره "جابربن حیان" در قزوین تجلیل شدند

آیین تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده دوازدهمین دوره جشنواره جابربن‌حیان و فرصت‌های متنوع یادگیری با حضور مسئولان استانی در قزوین برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ آیین تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده دوازدهمین دوره جشنواره "جابربن‌حیان و فرصت‌های متنوع یادگیری" ظهر امروز (چهارشنبه) با حضور مسئولان استانی در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

سید یدالله حسینی در این مراسم اظهار کرد: امروز در جمع پرتلاش دانش‌آموزانی هستیم که هر یک با همت ستودنی توانستند آثاری را خلق کنند. وی افزود: حضور روسای مناطق آموزش و پرورش در این جشنواره نشان دهنده اهمیت رشد و پیشرفت و مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان است. معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: در طی دو سال گذشته و دوران شیوع کرونا حمایت چشمگیر معلمان کمک بسیار زیادی برای آموزش و پرورش بود. وی عنوان کرد: دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و در این جشنواره دانش‌آموزان حضور دارند که هر یک دارای ایده ای خلاقانه و مبتکرانه هستند که می‌توانند برای کشور ارزشمند باشند. حسینی بیان کرد: یکی از سیاست‌های حوزه معاونت آموزش ابتدایی این است که بتوانیم به همه دانش‌آموزان مهارت‌های چندگانه بیاموزیم زیرا امروز دنیا به شدت تغییر کرده و نظام آموزشی بدون مهارت، نظام آموزشی مرده است. وی خاطرنشان کرد: با توجه به تحولات رخ داده در جهان امروز مدرسه‌ای که نتواند به دانش‌آموزان مهارت‌های مختلف را بیاموزد بدون شک نمی‌تواند حلال مشکلات آینده کشور بوده و کانون تعلیم و تربیت باشد. این مسئول ابراز کرد: امروز برای رشد و توسعه کشور به معلمان و مدارسی نیاز داریم که بتوانند مهارت‌های مورد نیاز را به دانش‌آموزان بیاموزند. وی اضافه کرد: مهارت یعنی استاد شدن در یک زمینه، فن و هنر و وقتی کسی مهارتی را بیاموزد تا آخر عمر آن را فراموش کند در حالیکه مطالب شناختی و محفوظات به مرور زمان دستخوش فراموشی می‌شود. حسینی تاکید کرد: دانش‌آموزان با آموزش مهارت، احساس هویت کرده و قدرت درونی و عزت نفس پیدا می‌کنند و بدین شکل انسان‌هایی قدرتمند و اثرگذار در پیشرفت کشور تربیت می‌شوند لذا ضرورت دارد که خانواده‌ها این موضوع را ارج نهاده و آن را با چیز دیگری معاوضه نکنند. وی با بیان اینکه دانش‌آموزان امروز می‌توانند بستر رشد و توسعه آینده کشور را فراهم کنند، گفت: دنیای آینده متعلق به انسان‌هایی است که دارای مهارت‌های بیشتری هستند و رشد و توسعه کشور به دست افراد درجه یکی است که قدرت خلق اثر دارند. معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: شروع توسعه هر کشوری باید از کلاس‌های ابتدایی باشد و چنانچه روحیه پژوهشگری و مطالعه و سختکوشی جزو عادت رفتاری دانش‌آموزان از همان دوران کودکی قرار گیرد در این صورت کلنگ پیشرفت کشور را زده‌ایم. وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند "معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند"؛ ادامه داد: اگر معلمان بتوانند این مهارت‌ها را به دانش‌آموزان بیاموزند در واقع توانسته‌اند رشد و توسعه کشور را فرماندهی کنند. حسینی خاطرنشان کرد: در سالی که مزین به شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرینی است همه روسای آموزش و پرورش و مدیران مدارس باید مهارت آموزی به دانش آموزان را سرلوحه کار خود قرار دهند و برای عملیاتی شدن این شعار ماموریت ما در حوزه آموزش ابتدایی این است که در مدارس، دانش‌آموزان را با مهارت‌های مختلف آشنا کنیم. وی در پایان گفت: امیدواریم با تلاش مدیران و مسئولان، مهارت آموزی به یک نهضت فراگیر در استان تبدیل شود و نهضت مهارت‌آموزی و مهارت دانش بنیان را گسترش دهیم تا رسالت خود را به شکل شایسته‌ای در راستای توسعه کشور رقم بزنیم. انتهای پیام /
برگزیدگان جشنواره "جابربن حیان" در قزوین تجلیل شدند 2
برگزیدگان جشنواره "جابربن حیان" در قزوین تجلیل شدند 3
برگزیدگان جشنواره "جابربن حیان" در قزوین تجلیل شدند 4
برگزیدگان جشنواره "جابربن حیان" در قزوین تجلیل شدند 5