یک‌شنبه 15 مهر 1403

بزرگترین گلخانه شهرداری سروآباد احداث شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بزرگترین گلخانه شهرداری سروآباد احداث شد

سنندج - ایرنا - بزرگترین گلخانه شهرداری سروآباد با هدف درآمدزایی، تامین اشجار، گل و گیاه مورد نیاز شهر احداث شد.

سالار محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اقدامی جدید بزرگترین گلخانه شهرستان سروآباد در فضایی به مساحت 500 متر مربع متشکل از گلخانه محصور و مکان بیرونی جهت قلمه گیری احداث شد.

وی افزود: این گلخانه در زمین پشت محوطه شهرداری که بلااستفاده باقی مانده بود با کمترین و حداقل هزینه احداث شد که قابلیت تولید درخت، گل و گیاه سطح شهر و تولید گل‌های آپارتمانی را دارد.

شهردار سروآباد یادآور شد: در آینده‌ای نزدیک علاوه بر پوشش و ساماندهی فضاهای شهری، شهروندان و خانواده های سروآبادی می‌توانند گل و گیاه مورد نیاز را از این گلخانه تهیه کنند.

وی اضافه کرد: درآمد زایی برای شهرداری و تهیه اشجار، گل و گیاه سطح شهر و مصارف شهرداری و فراهم کردن گل و گیاه خانگی و آپارتمانی از مهمترین اهداف ایجاد این گلخانه است.

محلات کم برخوردار شهر سروآباد صاحب تجهیزات ورزشی و بازی کودکان می‌شود

محمدی افزود: در جلسه‌ای که در سالن امنیتی و انتظامی استانداری کردستان به میزبانی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار شد در خصوص بخشی از منابع تملک دارایی سرمایه‌ای در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی بحث و گفت و گو شد.

شهردار سروآباد اضافه کرد: در این نشست تقویت زیرساخت‌ها و تامین تجهیزات مورد نیاز مراکز اجتماعی و فرهنگی محلات حاشیه نشین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت با واگذاری تجهیزات ورزشی و بازی کودکان در محلات کم برخوردار شهر موافقت شد.

وی تاکید کرد: بر همین اساس در محلات کمتر برخوردار شهر سروآباد شامل محله شیخان و محله اردوگاه بوستان‌هایی مجهز به تجهیزات ورزشی و بازی کودکان احداث می‌شود.

محمدی یادآور شد: در این جلسه ضمن تشریح مشکلات عدیده و نواقص شهر سروآباد و بسط وضع موجود، بر تلاش و تداوم فعالیت در راستای تغییر و تحول چشمگیر شهر تاکید و مشکلات حاشیه شهری تشریح و پیگیری شد.

شهرداری سروآباد هم اکنون دارای 50 نفر پرسنل، کارگر و تعدادی نیروهای فصلی است و به دلیل نبود درآمد ثابت همواره با مشکلات مالی برای پرداخت حقوق آنها روبرو است، شهر سروآباد مرکز این شهرستان دارای پنج عضو اصلی و 2 عضو علی البدل شورای اسلامی است.

شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

*س_برچسب‌ها_س*