پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

بزرگداشت امین تارخ برگزار می شود / هنرمند فقید صاحب سینما شد!

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
بزرگداشت امین تارخ برگزار می شود / هنرمند فقید صاحب سینما شد!

مراسم بزرگداشت امین تارخ هنرمند فقید تئاتر، سینما و تلویزیون همزمان با افتتاح پردیس سینمایی این هنرمند در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز، همزمان با دومین سالگرد درگذشت امین تارخ بازیگر فقید سینما، تئاتر و تلویزیون، پردیس سینمایی به نام این هنرمند در تاریخ دوم مهرماه در شهر شیراز افتتاح می‌شود.

امین تارخ 20 مرداد 1332 در شیراز متولد شد. او در طول حدود نیم قرن فعالیت در عرصه بازیگری نقش‌های ماندگاری را در سینما، تئاتر و تلویزیون خلق کرد. علاوه بر آن تارخ در طول سال‌ها فعالیت خود به عنوان یک استاد بازیگری چهره فراوانی را به سینمای ایران معرفی کرد.

«مرگ یزدگرد» بهرام بیضایی، «پرنده کوچک خوشبختی» پوران درخشنده، «پاییزان» رسول صدرعاملی، «سرب» مسعود کیمیایی، «مادر» علی حاتمی، «مجسمه» ابراهیم وحیدزاده و «سارا» داریوش مهرجویی از جمله آثار سینمایی است که تارخ در آن به ایفای نقش پرداخته است. این هنرمند فقید در تلویزیون نیز در سریال‌های ماندگاری از جمله «بوعلی سینا»،«سربداران»، «شیخ مفید»، «آپارتمان»، «سفر سبز»، «معصومیت از دست رفته» و «جراحت» بازی کرده است.

امین تارخ 28 شهریورماه 1401 به علت بیماری قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد و بعد از گذشت چند روز در دوم مهر ماه 1401 فوت کرد.

لازم به توضیح است این پردیس سینمایی در شهر شیراز دارای پنج سالن سینما و یک سالن تئاتر است و در مجموع 863 صندلی دارد.

24357

کد خبر 1959342