دوشنبه 16 مهر 1403

بستر مناسب برای رشد فرهنگی کودکان در جامعه فراهم می شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بستر مناسب برای رشد فرهنگی کودکان در جامعه فراهم می شود

قوامی، مدیر کل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، از ایجاد بستری مناسب برای رشد و فعالیت فرهنگی - هنری کودکان و نوجوانان خبرداد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش یزدرسا، عالیه قوامی در اولین نشست هم‌اندیشی کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، با اشاره به نقش مهم سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در گسترش فعالیت‌های فرهنگی در سطح جامعه اظهار کرد: هدف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان شهر مشترک است و حمایت مادی و معنوی سازمان از کانون بستر مناسبی برای رشد فرهنگی جامعه فراهم می‌کند.

قوامی با اشاره به شرایط به وجود آمده در دوران کرونا و محکوم شدن آنها به خانه نشینی، افزود: این دوران و شرایط کودکان را از حقوق خود محروم ساخت.

وی افزود: در شرایط فعلی، نقش متولیان فرهنگ و هنر در حوزه کودک بیش از همیشه موثر خواهد بود. ایجاد شور و نشاط اجتماعی با برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی زمینه‌ساز رشد خلاقیت و شکوفایی استعدادهای آینده‌سازان ایران اسلامی خواهد بود.

مدیرکل کانون استان یزد با بیان جزئیات برنامه های در دست تدوین مشترک با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، عنوان کرد: میزبانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، یادمان چهار چهره سخن‌دان و سخنور یزدی، مهرواره‌های قصه گویی شاهد، پویانمایی تک فریم‌های کودکانه، عکاسی با موضوع کودک، نماز و نیایش، آواز گلدسته‌ها با موضوع اذان، هفته ملی کودک، نوروزگاه فرهنگی، ساخت مستند ناشران، نویسندگان و مروجان کتاب کودک و نوجوان استان یزد، همایش عاشقانه‌های حسینی، ارتباط با خواهرخوانده‌های فرهنگی یزد با عروسک‌های غول پیکر و راه‌اندازی موزه اسباب‌بازی و عروسک‌های سنتی ایران یادمان علیرضا صادقی از جمله این برنامه ها است.

مهدی آرایی، کارشناس فرهنگی استان یزد، با اشاره به ظرفیت‌های استان بر پایه گذاری برخی از پیشنهادات کانون فرهنگی با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در استان یزد خواستار شد.

حجت الاسلام مجتبی صداقت، سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، مطرح کرد: در بیشتر طرح‌های پیشنهادی کانون با سازمان فرهنگی شهرداری نقاط مشترک وجود دارد و تلاش می‌کنیم تا با همکاری کانون جریان‌سازی فرهنگی در جامعه، ویژه شهروندان کودک و نوجوان صورت گیرد.

انتهای پیام /