سه‌شنبه 17 مهر 1403

بسته شدن درب باشگاه‌های ورزشی زنجان صحت ندارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بسته شدن درب باشگاه‌های ورزشی زنجان صحت ندارد

زنجان - ایرنا - معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان، گفت: بسته شدن درب باشگاه‌های ورزشی این استان به علت شیوع ویروس کرونا، صحت ندارد و در زمان حاضر باشگاه‌ها فعال هستند.

محمدعلی حمزه پور، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هنوز هیچ ابلاغیه ای مبنی بر تعطیلی باشگاه‌های ورزشی این استان از سوی متولیان امر به این اداره کل ارایه نشده است که در صورت ابلاغ به حتم لازم الاجرا خواهد بود.

وی اظهار داشت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و ابتلاء ورزشکاران در محیط باشگاه به این بیماری منحوس، کلیه باشگاه های ورزشی از سوی ستاد بازرسی و نظارت بر سلامت اماکن ورزشی این استان، مورد بازرسی دقیق و کامل قرار می‌گیرند.

حمزه پور ادامه داد: آن دسته از باشگاه‌های ورزشی زنجان که دستورالعمل‌ها و پروتکل های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا را به دقت و با جدیت رعایت نکنند در وهله نخست تذکر و اخطار دریافت می کنند و در صورت بی توجهی به موضوع نسبت به پلمب با شگاه آنها اقدام می‌شود.

وی تصریح کرد: از زمان بازگشایی باشگاه های ورزشی استان زنجان (سوم خرداد ماه) تاکنون 373 مورد بازرسی از اماکنی ورزشی فعال زنجان صورت گرفته و چهار باشگاه نیز در سطح شهرستان ابهر و زنجان پلمب شده است.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: به باشگاهداران توصیه می شود پروتکل های بهداشتی را به جد رعایت کنند چراکه جان خود، افراد، خانواده و دیگر مردم، ارزشمند است.

رییس هیات ورزش بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان نیز گفت: بسته شدن درب باشگاه های ورزشی، شایعه و کذب است و تعطیلی این باشگاه ها صحت ندارد.

مهران زرگری افزود: آن دسته از باشگاه هایی که فعال هستند باید پروتکل های بهداشتی را به دقت رعایت کنند تا سلامت ورزشکاران با تهدید و خطر ابتلا به بیماری کرونا، مواجه نشود.

وی اظهار داشت: باشگاهداران یقین بدانند اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی در باشگاه ها از سوی بازرسان ذیربط، رصد می شود و هر باشگاهی که موارد بهداشتی را رعایت نکرده باشد تذکر و اخطار گرفته و در صو. رت بی توجهی پلمب خواهد شد.

زرگری تاکید کرد: لازم است باشگاهداران بعد هر سانس و روز کاری، نسبت به ضدعفونی و گندزدایی باشگاه ها و تجهیزات ورزشی مورد استفاده ورزشکاران، اقدام کند و توصیه می شود این مکان های ورزشی به اقلام بهداشتی ازجمله دستکش یکبار مصرف و اسپری الکل، مجهز باشند.

از پنجم اسفند ماه پارسال (سال 98) فعالیت کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی به خاطر حفظ سطح سلامت فعالان در عرصه ورزش و کاهش نگرانی مردم به ویژه خانواده‌ها، قریب سه ماه، ممنوع اعلام شد و باشگاداران از این حیث متضرر شدند.

در زمان حاضر استان زنجان از وجود 361 باشگاه ورزشی خصوصی، 270 مکان ورزشی سرپوشیده و روباز متعلق به این اداره کل، 148 خانه ورزش روستایی و 133 مکان ورزشی متعلق به سایر ادارات و ارگان‌ها، بهره‌مند است.

تعداد باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام این استان قریب 170 باب است و حداقل 800 نفر در باشگاه‌های بدنسازی مشغول به فعالیت بوده و از این طریق ارتزاق می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*