یک‌شنبه 27 خرداد 1403

بسته کمکی جدید آمریکا برای اوکراین لو رفت

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
بسته کمکی جدید آمریکا برای اوکراین لو رفت

منابع رسانه‌ای از اعلام کمک نظامی 275 میلیون دلاری جدید آمریکا به اوکراین طی فردا خبر دادند.

2 مقام آمریکایی امروز پنجشنبه اعلام کردند که انتظار می‌رود این کشور فردا جمعه ارائه 275 میلیون دلار کمک نظامی دیگر به اوکراین را رسانه‌ای کند.

خبر مرتبط پیشنهاد رهبر چچن به پوتین: نیروی بیشتری به اوکراین اعزام کنید

رهبر چچن در دیدار با رئیس‌جمهوری روسیه پیشنهاد کرد که این کشور نیروی بیشتری به اوکراین بفرستد.

بر اساس اعلام این رسانه، این مقامات آگاه آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، بهانه این اقدام واشنگتن را جلوگیری از پیشروی بیش از پیش نیروهای روسیه در منطقه خارکیف ادعا کرده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این چهارمین بخش از کمک‌های نظامی به اوکراین از زمان تصویب لایحه کمک‌های طولانی مدت خارجی توسط کنگره در اواخر ماه گذشته میلادی است؛ موضوعی که دولت بایدن مطابق با آن متعهد شده است تا ارائه تسلیحات را به طور منظم و در سریع ترین زمان ممکن به کی‌یف برساند.

به گفته این دو مقام آمریکایی، این بسته شامل سامانه‌های موشکی توپخانه با تحرک بالا یا HIMARS، و همچنین گلوله های توپخانه 155 میلی متری و 105 میلی متری است.

پیشتر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با تصمیم آمریکا برای ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین گفته بود: در مورد تأثیر این تانک‌ها نباید بزرگ‌نمایی انجام شود. این تانک‌ها هم مانند ما قبلی‌های خود خواهند سوخت. این نقشه به دلایل فنی بی‌اثر می‌ماند، از سوی دیگر در مورد آن‌چه که قرار است بر قابلیت ارتش اوکراین بیفزاید اغراق می‌شود.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

بسته کمکی جدید آمریکا برای اوکراین لو رفت 2