یک‌شنبه 3 تیر 1403

بعضی از جریانات سیاسی حرف‌های دشمنان ایران را بازگو می‌کنند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
بعضی از جریانات سیاسی حرف‌های دشمنان ایران را بازگو می‌کنند

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: تلاش دشمن در امر رسانه‌ای علیه ایران ایجاد اختلاف، تفرقه و شکست وحدت امت و ولایت است.

حجت‌الاسلام احمد سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره شرایط انتخاباتی کشور اظهار کرد: شرایط امسال امتیاز‌های مختلفی در مقایسه با دوره‌های گذشته دارد و این دوره شورای نگهبان چتر تایید صلاحیت‌ها را بسیار گسترده باز کرده است.

وی گفت: هدف اول، دعوت به مشارکت حداکثری جامعه بر اساس علاقه‌ای که اشخاص برای انتخابات دارند، است. دوم ایجاد یک رقابت سالم میان لیست‌ها و افراد در سطح شهرستان‌ها و استان‌های کشور بوده و موضوع سوم آن است که تلاش شده از وجود ظرفیت‌ها و شخصیت‌هایی که صلاحیت دارند در بعد تخصص، تعهد و انقلابی بودن برای حضور در صحنه انتخابات استفاده شود و این مسئله موضوع مهمی است.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: نکته دیگری که باید به آن توجه کرد آن است که توجه به رسانه‌های بیگانه و امپراطوری رسانه‌ها در سطح بین‌المللی باید بیشتر از گذشته شود.

وی بیان کرد: آن‌ها تلاش می‌کنند که میزان مشارکت مردم را پایین بیاورند تا به قدرت و اقتدار انقلاب اسلامی ضربه بزنند و این مسئله را باید مردم ما متوجه شوند که به این بیگانگان گوش ندهند و حواس خود را جمع کنند.

سالک گفت: نکته بعدی آن است که تلاش دشمن در امر رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد اختلاف، تفرقه و شکست وحدت امت و ولایت در کشور ماست و این موضوع توجه کافی را می‌طلبد و اقتدار ما به رمز موفقیت یعنی وحدت بستگی دارد.

وی درباره تحریم انتخابات توسط بعضی جریان‌های سیاسی بیان کرد: اکنون کسانی که تا دیروز در کشور مسئولیت داشتند و راس حکومت بودند، 16 سال در مسند مدیریت کشور بودند این‌ها حرف‌هایی می‌زنند که دل مردم را سرد کنند. به عنوان مثال بعضی‌ها می‌گویند، انتخابات برای حداقلی‌هاست و حداقلی‌ها که حکومت می‌کنند رای می‌دهند، یعنی مردم کشور خود را با آن وسعت به جریانی حداقلی تعبیر می‌کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: برخی جریانات داخلی و بعضی از جریانات سیاسی حرف‌هایی می‌زنند و حرکت‌هایی می‌کنند که دشمن به دنبال آن است. مردم باید مراقبت کنند. این‌ها مسائلی است که باید به آن دقت کرد و با آن برخورد قاطع کرد.

وی درباره مشارکت بالا در این انتخابات گفت: تلاش آن است که این دوره مشارکت بالاتری را نسبت به دوره قبل مشاهده کنیم و امیدوارم این اتفاق نیز عملی شود.

سالک ادامه داد: تلاش دشمن آن است که اگر نتوانست کاهش حضور را رقم بزند، حرکتی دیگر را تحت عنوان تحریم انتخابات و رای ندادن‌ها رقم بزند و از یک سری دلایل هم مانند تورم، گرانی و معیشت مردم که وجود دارد برای تحریم انتخابات و کاهش مشارکت سوء استفاده کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها