شنبه 5 آبان 1403

بعید است لئو در المپیک پاریس بازی کند / مدال طلایی که برای مسی آنقدرها جذاب نیست!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
بعید است لئو در المپیک پاریس بازی کند / مدال طلایی که برای مسی آنقدرها جذاب نیست!

لیونل مسی از طرف سرمربی تیم ملی زیر 23سال آرژانتین برای بازی در المپیک پاریس دعوت شد ولی شرایط لئو در ماه‌های آینده حضور او در المپیک را دشوار می‌کند.

به گزارش "ورزش سه"، بعد از صعود تیم ملی المپیک آرژانتین به بازی‌های المپیک 2024 خاویر ماسکرانو، سرمربی این تیم، رسما از لیونل مسی دعوت کرد تا به عنوان یکی از سهمیه‌های بالای 23 سال آرژانتین در المپیک حضور یابد.

خاویر ماسکرانو که علاوه بر تیم ملی آرژانتین در بارسلونا هم با لئو مسی همبازی بوده است گفت حالا که آلبی‌سلسته زیر 23سال با پیروزی مقابل برزیل جواز حضور در پاریس را به دست آورده او احساس می‌کند دعوت از لئو مسی برای حضور در این بازی‌ها به امید کسب یک مدال طلای باارزش برای او تعهدی ملی است.

حضور مسی در المپیک 2024 سناریویی جذاب است. به خصوص با توجه به اینکه در فرانسه گزارش‌های زیادی درباره حضور کیلیان امباپه در تیم المپیک فرانسه به گوش می‌رسد و گفته می‌شود امباپه شخصا تمایل دارد در این بازی‌ها به میدان برود. حضور مسی و امباپه می‌تواند در صورت برخورد آرژانتین و فرانسه به همدیگر خاطره دوئل پرهیجان و تاریخی آنها در فینال جام جهانی 2024 قطر را زنده کند.

درحالیکه مسی تا این لحظه پاسخی به دعوت شدن به تیم ملی زیر 23 سال کشورش نداده اما پذیرش دعوت ماسکرانو و حضور او در المپیک پاریس به دو دلیل دشوار به نظر می‌رسد.

اولین دلیل رقابتهای کوپا آمه‌ریکا است که تیم ملی بزرگسالان آرژانتین مدعی اصلی قهرمانی در آن به حساب می‌آید. تورنمنتی که در آمریکا برگزار شده و مسی قطعا برای به دست آوردن یک جام قهرمانی دیگر با پیراهن آرژانتین در آن شرکت خواهد داشت.

از سوی دیگر لئو مسی به زودی باید در فصل جدید لیگ MLS آمریکا با پیراهن باشگاهش اینترمیامی به میدان برود. شکی نیست که بعد از حضور مسی در کوپا آمه‌ریکا، اینترمیامی هیچ تمایلی برای از دست دادن دوباره او برای شرکت در المپیک نخواهد داشت، به خصوص با توجه به اینکه المپیک پاریس در حساس‌ترین روزهای لیگ آمریکا برگزار می‌شود.

لیونل مسی سابقه قهرمانی و کسب مدال طلای المپیک را دارد و در سال 2004 با آرژانتین در المپیک پکن به قهرمانی رسیده است. در نتیجه جای خالی این مدال طلا در گنجه افتخارات او دیده نمی‌شود و این هم از دلایلی است که باعث می‌شود المپیک پاریس برای لئو جذابیت کمتری داشته باشد.

بعید است لئو در المپیک پاریس بازی کند / مدال طلایی که برای مسی آنقدرها جذاب نیست! 2
بعید است لئو در المپیک پاریس بازی کند / مدال طلایی که برای مسی آنقدرها جذاب نیست! 3