شنبه 15 اردیبهشت 1403

بندر فجیره

بندر فجیره

وب‌گاه عصر ایران

حادثه ای دریایی در 50 مایلی شمال شرقی بندر فجیره امارات به وقوع پیوست.

وب‌گاه عرشه آنلاین

تا زمانی که ایران علیه ایالات متحده یا دیگر کشورهای مرتبط با کشتی‌های عبوری از تنگه اعلام جنگ نکند، نیروی دریایی آمریکا یا دیگر کشورها نمی‌توانند کار چندانی برای حفاظت از کشتیرانی در آن منطقه انجام دهند. تا زمانی که ایران علیه ایالات متحده یا دیگر کشورهای مرتبط با کشتی‌های عبوری از تنگه اعلام جنگ نکند، نیروی دریایی آمریکا یا دیگر کشورها نمی‌توانند کار چندانی برای حفاظت از کشتیرانی در...

وب‌گاه گسترش

قصه گرانی اینترنت که مدت‌هاست به «فیلترنت» تبدیل شده، از مهر 1402 آغاز شد، اما با واکنش وزیر ارتباطات به این اخبار، مردم نسبت به عدم گرانی اینترنت امیدوار شدند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مهر امسال گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای گران کردن بسته‌های اینترنت همراه نداریم. اما حالا با گذشت کمتر از 3 ماه از زمان اظهارات وزیر ارتباطات، 7 دی 1402 وزارت ارتباطات با افزایش تعرفه اینترنت...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک هفته پس از توافق ایران و آمریکا بر سر مبادله زندانیان و آزادسازی درآمدهای بلوکه‌شده ایران، خبرها حکایت از ابتکار ژاپن برای احیای مذاکرات هسته‌ای دارد. وزیر امورخارجه ایران روز سه‌شنبه گفت که ژاپن ابتکاری را برای ازسرگیری مذاکرات هسته ای پیشنهاد داده است. حسین امیرعبداللهیان در گفت وگو با خبرگزاری کیودو تاکید کرد که هرگونه ابتکار ژاپن که با «منافع ایران» همسو باشد، از سوی تهران مثبت...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ناظران مدعی اند که فارغ از تعامل های نزدیک تهران و چین، سیاست یک بام و دو هوای پکن در منطقه خلیج فارس می تواند زمینه را برای نزدیکی تهران به غرب هموار کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: همزمان با میانجیگری چین در احیای روابط دیپلماتیک تهران و ریاض، بسیاری از تحلیلگران از مانور قدرت پکن در این زمینه به عنوان فرصتی برای گسترش نفوذ پکن در خاورمیانه یاد کردند. حالا گروهی می گویند که چین در راستای سیاست های منطقه ای اش در حال تبدیل شدن به قدرتی نوظهور در تنگه هرمز است؛ تنگه ای که به واسطه انتقال بخش عمده ای از نفت جهان برای اژدهای زرد حیاتی است.

وب‌گاه 55 آنلاین

قیمت نفت و گاز بالا است اما قیمت آن چندان گزاف نیست و ثابت به نظر می رسد. اقتصاد اعضای اوپک سریع تر از میانگین جهانی در حال رشد است اما خطرات داخلی و خارجی جدید، فراتر از افق در انتظار است.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: نیروی دریایی ارتش آمریکا در این ارتباط اعلام کرد: «نفتکش نیووی که روز چهارشنبه توقیف شد، از دبی به سمت بندر فجیره امارات در حال حرکت بود و توسط قایق‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجبور به تغییر مسیر به سمت آب‌های سرزمینی ایران شد.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

نفتکش نیووی روز چهارشنبه از دوبی عازم بندر فجیره امارات عربی متحده بود بود که در تنگه هرمز توسط نیروهای سپاه پاسداران توقیف شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دومین پیش نشست چهارمین همایش ملی توسعه سواحل مکران با محوریت حکمرانی و تاکید بر دیپلماسی و اقتصاد دریامحور و با موضوع «بخش خصوصی و توسعه سواحل مکران» با حضور دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در چین، نماینده چابهار، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی، مشاور فرماندهی نیرو دریایی راهبردی ارتش جمهوری...

وب‌گاه مشرق نیوز

رویترز به نقل از وزارت کشتیرانی یونان اعلام کرد: ایران 2 فروند نفتکش با پرچم این کشور را که در ماه می توقیف کرده بود، آزاد کرد.

وب‌گاه 55 آنلاین

کاربران معتقدند که اشاره مهراب قاسم خانی به آرتین سرایداران کودک بازمانده حادثه تروریستی شیراز و دختر فرشته احمدی است.

خبرگزاری مهر

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از دستیابی به تراز تجاری مثبت 35 میلیون دلار مناطق آزاد برای اولین بار بعد از 30 سال فعالیت این مناطق خبر داد.