جمعه 13 مهر 1403

بند خاکی چهرآباد زنجان تیرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بند خاکی چهرآباد زنجان تیرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد

زنجان - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: بند خاکی چهرآباد زنجان که از بزرگترین پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری کشور، به شمار می‌آید، تیرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

خلیل آقاجانلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه، استان زنجان سابقه دیرینه در حوزه آبخیزداری دارد، افزود: اولین اقدامات مربوط به این حوزه در سراسر کشور، به استان زنجان تعلق دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، با اشاره به آثار اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان‌داری، اظهار داشت: کنترل فرسایش خاک، کاهش خسارت‌های ناشی از سیل و رضایت جوامع محلی، از مهمترین اثرات اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری است.

وی از اجرای پروژه بند خاکی چهرآباد زنجان، به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری کشور نام برد و خاطرنشان کرد: اجرای این بند خاکی، با حجم عملیات 348 هزار مترمکعب و هزینه 159 میلیارد ریال بوده است.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، اجرای بند خاکی چهرآباد در مساحت 13 هزارو 944 هکتار، از سال 96 آغاز شده است و تیرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

*س_برچسب‌ها_س*