یک‌شنبه 15 مهر 1403

بهبود عملکرد اصناف با اصلاح قانون نظام صنفی

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
بهبود عملکرد اصناف با اصلاح قانون نظام صنفی

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اصلاح قانون نظام صنفی را از جمله اقداماتی عنوان کرد که با تحقق آن، عملکرد اصناف بهبود یافته و مسیر حرکت اتاق‌های اصناف هموار می‌شود. علی علیزاده گفت: باید بپذیریم که تصویب قانونی فعلی نیز زمانی، با مخالفت نمایندگان مجلس همراه بود و اکنون هم اصلاح این قانون، با نظرات مختلف مخالفان همراه است، اما آنچه ضرورت و اهمیت دارد،...

علی علیزاده گفت: باید بپذیریم که تصویب قانونی فعلی نیز زمانی، با مخالفت نمایندگان مجلس همراه بود و اکنون هم اصلاح این قانون، با نظرات مختلف مخالفان همراه است، اما آنچه ضرورت و اهمیت دارد، تصمیم‌گیری درست به نفع منافع ملی کشور است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مطالبه عموم اصناف در کشور، اصلاح قانون نظام صنفی است گفت: دلایل متعدد و قانع‌کننده‌ای برای اصلاح قانون نظام صنفی وجود دارد؛ دلایلی که بستر تسهیل کسب‌وکارها و فعالیت فعالان صنفی را فراهم می‌کند.

نماینده مراغه و عجب‌شیر از استان آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد که نمایندگان مخالف اصلاح قانون نظام صنفی، پیامدهای مثبت اصلاح این قانون را مدنظر داشته باشند.