پنج‌شنبه 12 مهر 1403

بهبود نقش زنان در خانواده و اجتماع نشات گرفته از دیدگاه امام خمینی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بهبود نقش زنان در خانواده و اجتماع نشات گرفته از دیدگاه امام خمینی است

سنندج - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: نقش زنان در خانواده و اجتماع بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بهبود پیدا کرد و این مهم حاصل دیدگاه امام خمینی (ره) نسبت به جایگاه بانوان است.

شیوا قاسمی‌پور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تسلیت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) اظهار داشت: امام (ره) زنان را مربی جامعه می‌دانستند و اهمیت زیادی برای نقش آنها در جامعه و خانواده قائل بودند.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی، بانوان جایگاه و پایگاه شناخته شده‌ای نداشتند و تنها نگاه ابزاری به آنها می‌شد، اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب و با اندیشه و دیدگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی وضعیت و جایگاه زنان بهبود پیدا کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی بر آشنایی با اندیشه ناب امام خمینی (ره) در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: بیانات ساده و با معانی عمیق فراوانی از امام راحل بر جای مانده که عمل به آنها موجب سعادت و پیشرفت هرچه بیشتر کشورمان خواهد شد.

قاسمی‌پور با بیان اینکه نیاز است که نشست‌ها و جلسات هم اندیشی در خصوص فرمایشات حضرت امام (ره) به ویژه در زمینه نقش بانوان برگزار شود، یادآور شد: امام فرمودند «دامن مادر بزرگترین مدرسه‌ای است که بچه در آنجا تربیت می شود» و این بیانگر نقش بسیار مهم زنان در خانواده و جامعه است.

وی تاکید کرد: علاوه بر این امام (ره) بر حضور زنان در جبهه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی هم تاکید داشتند و همواره بانوان را تشویق به کسب علم و دانش می‌کردند.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: نتیجه چنین دیدگاهی موجب شد امروز در مجلس شورای اسلامی و در نهادها و ارگان‌های مختلف، در سمت‌های گوناگون از کارشناسی گرفته تا مدیریت شاهد حضور بانوان باشیم.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*