دوشنبه 11 تیر 1403

بهترین زمان سفر به وان را از دست ندهید

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
بهترین زمان سفر به وان را از دست ندهید

حتما درمورد شهر وان ترکیه در اخبار و سایت‌های مختلف شنیده و خوانده اید. وان شهری است زیبا در نزدیکی ایران و در کشور ترکیه که از نظر طبیعت واقعا جز نقاط زیبای جهان به شمار می‌رود. در این مطلب به نقل از شاهسون سیر به عنوان مجری و طراح تورهای ترکیه و به خصوص تور زمینی وان اطلاعات بیشتری درباره این سفر به شما خواهیم داد.

چرا وان ترکیه؟

وان یک مقصد آشنا برای ایرانیان است. سفری که با اهداف اقتصادی و گردشگری عجین شده و بسیاری از افراد برای داشتن یک خرید ویژه در کنار تفریحات مختلف تور وان زمینی یا هوایی را انتخاب می‌کنند. از طرفی وان به عنوان یک شهر گردشگری نزدیک به مرزهای ایران سفر ارزانی به نسبت دیگر مقاصد حتی در خود ترکیه برای شما خواهد بود. هتل‌های وان کیفیت متوسط و مناسبی دارند گرچه نباید با شهری مانند دبی مقایسه شوند. خریدهای متنوع و تفریحات گوناگونی را می‌توانید در این شهر تجربه کنید.

اگر یک مقصد سفر زمینی را در نظر دارید وان می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.

دیدنی‌های وان

اگرچه وان پر از زیبایی های ظبیعی و فرهنگی و تاریخی است اما از ما این سه مورد را به یادگار داشته باشید.

قلعه وان: قلعه وان که به نام ارگ وان نیز شناخته می‌شود، قلعه ای باستانی است که بر روی تپه‌ای مشرف به شهر قرار دارد. قدمت آن به دوره اورارتویی باز می‌گردد و مناظری پانوراما از شهر و دریاچه وان را ارائه می‌دهد. این قلعه یک سایت باستانی مهم و یک جاذبه گردشگری محبوب است.

دریاچه وان: دریاچه وان یکی از بزرگترین دریاچه‌های جهان و از ویژگی های بارز منطقه است. این شهر به خاطر آب‌های فیروزه‌ای خیره کننده و مناظر زیبایش شناخته شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند از تورهای قایق، ماهیگیری، شنا و ورزش های آبی در دریاچه لذت ببرند.

گربه وان: وان همچنین به دلیل نژاد منحصر به فرد گربه‌هایش به نام گربه‌های وان یا گربه‌های وان ترکی معروف است. این گربه‌ها به خاطر خز سفید متمایز و نشانه‌های رنگی روی سر و دم خود شناخته می‌شوند. آنها بخشی گرامی از فرهنگ محلی هستند و به عنوان یک گنجینه ملی به حساب می‌آیند.

سفر درون شهر وان

یکی از بهترین وسایل حمل‌ونقل عمومی در وان، استفاده از اتوبوس است. اتوبوس‌ها تمیز و مرتب هستند. ایستگاه‌های زیادی دارند و طبق برنامه حرکت می‌کنند. یک راه عالی برای انتخاب درست اتوبوس، استفاده از گوگل‌مپ است. در ترکیه مبدا و مقصد خود را مشخص کنید و در گوگل مپ گزینه حمل‌ونقل عمومی را بزنید. بعد به شما شماره اتوبوس‌هایی که به مقصدتان می‌روند را نشان می‌دهد.

شما می‌توانید در ایستگاه منتظر باشید تا اتوبوس با همان شماره روی گوگل مپ بیاید و سوارش شوید. هزینه هر بلیط وان خیلی ارزان است و هزینه کمی را بابت آن می‌پردازید.

برای تور وان حتما خودتان را به دولموش یا دلنوش سواری دعوت کنید. دلموش یک مدل مینی‌بوس است که در مسافت‌های مشخص و با قیمت بلیط ثابت، مسافران را جابه‌جا می‌کند. این وسیله نقلیه ممکن است کمی از اتوبوس گران‌تر باشد. اما صندلی برای نشستن دارید و سریع‌تر به مقصد خواهید رسید.

در وان برای رفتن به جزیره، دریاچه، قلعه‌ها و دیگر جاذبه‌ها، می‌توانید از دلموش هم کمک بگیرید.

آب و هوای وان

تور وان دارای آب و هوای قاره‌ای با فصول متمایز است. تابستان‌های وان گرم و خشک است و میانگین دمای آن در جولای و آگوست به حدود 30 درجه سانتی‌گراد (86 درجه فارنهایت) می‌رسد. از سوی دیگر، زمستان‌ها سرد و برفی است و میانگین دما به زیر نقطه انجماد می‌رسد. ماه‌های زمستانی دسامبر، ژانویه و فوریه سردترین ماه‌ها هستند و دما اغلب کمتر از -10 درجه سانتیگراد (14 درجه فارنهایت) است. بهار و پاییز فصل‌های انتقالی با دمای ملایم هستند. وان همچنین تغییرات دمایی قابل توجهی را بین روز و شب تجربه می‌کند، به ویژه در تابستان. این منطقه به خاطر بادهایش به ویژه در بعدازظهرها شناخته شده است که می تواند در ماه های گرم تابستان اثر خنک کنندگی داشته باشد. شایان ذکر است که وان در ارتفاع بالایی واقع شده است که می‌تواند در مقایسه با مناطق کم ارتفاع باعث کاهش دما شود. آب و هوای وان تحت تأثیر نزدیکی آن به دریاچه وان است که می‌تواند دما را تعدیل کند و بر الگوهای آب و هوای محلی تأثیر بگذارد. در تور وان تابستان حتما از هوای خنک وان لذت خواهید برد.

آژانس شاهسون‌سیر سال‌هاست که تور وان و تورهای ترکیبی آن‌را برگزار می‌کند. این تور یک تجربه هیجان‌انگیز برای دیدن مقصدی جالب است که خاطرات خوشی را برای‌تان رقم می‌زند. اگر دوست دارید سفر خارجی با قیمت مناسب بروید، وان یک پیشنهاد عالی است. بهترین قیمت تور وان را از شاهسون سیر بخواهید. برای ثبت‌نام در تور وان و اطلاع از قیمت تور وان و زمان حرکت با شماره 02188344341 تماس بگیرید.

بهترین زمان سفر به وان را از دست ندهید 2