چهارشنبه 4 مهر 1403

بهره برداری از سه طرح تولیدی در منطقه آزاد اروند

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
بهره برداری از سه طرح تولیدی در منطقه آزاد اروند

طی آئینی همزمان با هفته دفاع مقدس و به مناسبت سالروز شکست حصر آبادان، سه طرح تولیدی در شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین از منطقه آزاد اروند (آبادان و خرمشهر)، امروز (چهارشنبه 4 مهرماه) همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و به مناسبت سالروز شکست حصر آبادان، سه طرح تولیدی با سرمایه‌گذاری بالغ بر سه هزار و 360 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به بهره‌برداری رسید.

«علی زارعی» در حاشیه بهره‌برداری از این پروژه‌ها در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه با احداث و راه‌اندازی این سه واحد کوچک و متوسط تولیدی برای 53 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است، اظهار کرد: شرکت عرشیا سبز اروند با راه‌اندازی خط تولید ظروف شیشه‌ای با بالغ بر 280 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داخلی و اشتغالزایی برای 25 نفر و با ظرفیت تولید 2 هزار تن در سال یکی از این سه واحد تولیدی بود که در شهرک صنعتی آبادان به بهره برداری رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، افزود: همچنین شرکت پرنیا بافت فرین اروند تولید کننده پارچه رو مبلی با ظرفیت تولید 15 میلیون متر مربع در سال با سرمایه‌گذاری نزدیک به 2 هزار و 930 میلیارد ریال برای هشت نفر شغل جدید ایجاد کرده است و شرکت بازرگانی هدیه آرام هستی با ظرفیت تولید 120 هزار دست پوشاک در سال با سرمایه گذاری 150 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 20 نفر، دیگر شرکت هایی بودند که طی مراسمی به بهره برداری رسیدند.

وی با تأکید بر اینکه در سال گذشته بیش از 700 میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات در اختیار کارخانه‌های حاضر در شهرک صنعتی آبادان و خرمشهر قرار گرفت تا واحدهایی که تعطیل یا نیمه تعطیل بودند به چرخه تولید بازگردند، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری نیز سعی کردیم با پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی، آنها را به چرخه تولید باز گردانیم همچنین در تلاش هستیم تا واحدهایی که به لحاظ اقتصادی با مشکل مواجه هستند بتوانند احیا شوند.

زارعی از افزایش صادرات در این منطقه خبر داد و گفت: در راستای اهداف دولت سیزدهم و رشد اقتصادی در مناطق آزاد، سال گذشته 850 میلیون دلار کالا از منطقه آزاد اروند به کشورهای همجوار بخصوص عراق صادر شد.

وی در پایان بیان کرد: در زمینه صادرات شاهد رشد 20 درصدی بودیم و امسال نیز در تلاش هستیم میزان صادرات از منطقه آزاد اروند به بیش از یکهزار میلیارد دلار برسد.

46

کد خبر 1962565