دوشنبه 16 مهر 1403

بهره‌برداری از 3 مرکز نگهداری معتادان متجاهر

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
بهره‌برداری از 3 مرکز نگهداری معتادان متجاهر

همزمان با هفتمین شنبه امید و افتخار، 3 یاورشهر جدید جهت پذیرش معتادان متجاهر در شهر تهران با حضور شهردار تهران و رئیس شورای شهر تهران به بهره‌برداری رسید.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیین افتتاح مجتمع تربیتی، آموزشی، درمانی یاورشهر صبح امروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران و پرویز سروری رئیس و نایب‌رئیس شورای شهر تهران، احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و برخی از معاونان و مدیران شهری در ادامه شنبه‌های امید و افتخار (هفتمین شنبه) به بهره‌برداری رسید.

احمدی صدر؛ مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در این مراسم با اشاره به رویکرد مدیریت شهری و توجه به موضوع آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: در همین ارتباط با استعانت به خداوند متعال و توجه به ارزش‌های اسلامی و نگاه متعادل دینی و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی و همچنین تاکید شهردار تهران و اهتمام به فرمایش مقام معظم رهبری، یک گفتمان جدیدی در شهرداری تهران در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی و توجه به آن شکل گرفت.

وی تصریح کرد: باید به آسیب‌های اجتماعی در سال‌های گذشته جدی‌تر پرداخته می‌شد و با توجه اینکه همه کسانی که دچار آسیب‌های اجتماعی شده‌اند اهل و عیال ما هستند این موضوع باید مورد توجه قرار می‌گرفت، البته در این دوره این مسائل مورد توجه قرار گرفته است.

احمدی صدر با اشاره به راه‌اندازی 6 یاورشهر توسط مدیریت شهری در یک سال گذشته، گفت: در همین ارتباط بیش از 3 هزار نفر شرایط پذیرش در هفت یاورشهر را دارند به طوری که در یاورشهر یک افراد بالای 65 سال با ظرفیت 500 نفر، یاورشهر 2 پذیرش افراد زیر 18 سال با ظرفیت 100 نفر، یاورشهر 3، پذیرش افراد زخم باز و عفونی با ظرفیت 200 نفر، یاورشهر 4 با جهت پذیرش میانسالان با ظرفیت پذیرش هزار نفر، یاورشهر 5 جهت پذیرش بانوان با ظرفیت پذیرش 220 نفر، یاورشهر 6 با ظرفیت هزار نفر آماده خدمت‌رسانی هستند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی ادامه داد: امروز نیز در گام جدید 3 یاورشهر به ظرفیت پذیرش معتادان افزوده خواهد شد که این یاورشهرها شامل یاورشهر هفت پذیرش ویژه معتادان معلول و کم‌توان ذهنی با ظرفیت یکصد نفر، یاورشهر 8 جهت پذیرش بانوان معتاد متجاهر و دچار بیماری اعصاب و روان با ظرفیت 150 نفر و یاورشهر 9 نیز با ظرفیت حداقل 1500 نفر در فاز اول به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز و همزمان با بهره‌برداری از سه یاورشهر هفت، هشت و نه، فاز دوم یاورشهر 9 نیز کلنگ‌زنی خواهد شد، گفت: با راه‌اندازی فاز دوم یاورشهر 9، 2500 نفر به ظرفیت پذیرش اضافه خواهند شد.

احمدی صدر با اشاره به اینکه در راه‌اندازی یاورشهرها شاهد مشارکت و همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف بودیم، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله این روند ادامه خواهد داشت.