یک‌شنبه 17 تیر 1403

بهره‌مندی از توان ایرانیان نخبه خارج از کشور، برنامه اصلی جهاددانشگاهی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بهره‌مندی از توان ایرانیان نخبه خارج از کشور، برنامه اصلی جهاددانشگاهی

تهران - ایرنا - رییس جهاددانشگاهی حمایت و بهره گیری از توان ایرانیان نخبه خارج از کشور بدون نیاز به ضرورت بازگشت آنها در یک بستر علمی فناوری و نوآوری از برنامه های جدی و اصلی این نهاد اعلام کرد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه گزیده ای از دستاوردهای شاخص پژوهش، فناوری و نوآوری سازمان جهاد دانشگاهی در گفت وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی همواره افتخار کشور و مورد توجه رهبر معظم انقلاب به شکل ویژه بوده است، افزود: این سازمان هم اکنون در مسیر نوآوری برای تبدیل شدن به زیست بوم نوآوری نخبگان ایرانی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ایران باید زنجیره یا چرخه علم در جهان باشد، امروزه در کشور اجزای بسیار خوبی در حوزه های علم و توسعه دانش‌بنیان ایجاد شده است.

رییس جهاد دانشگاهی یادآور شد: آنچه که امروز به آن احتیاج داریم، وجود نهادهایی است که بتواند سه‌ویژگی ارتباط با حاکمیت، ارتباط با حوزه صنایع و ارتباط و شناخت از حوزه فناوری ایجاد کند.

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: در کشور، نهادی که بتواند این سه ویژگی ارتباطی را داشته باشد، فقط جهاد دانشگاهی است چرا که این سازمان همزمان می تواند از فناوری، علم و شبکه های دانش‌بنیان کشور شناخت کامل داشته و با حاکمیت هم ارتباط سازمانی داغشته باشد و بتواند از تسهیلات و امکانات سرمایه‌گذاری ملی استفاده کند.

وی با بیان اینکه شعار "جهاد دانشگاهی زیست بوم نخبگان ایرانی" شعار این نهاد است، افزود: در حال حاضر بخشی از نخبگان ایرانی در خاج از کشور اقامت دارند و جهاددانشگاهی برای استفاده از نخبگان برنامه جدی دارد، نه لزوماً به معنی بازگشت آنها، چراکه برخی از این نخبگان به هر دلیلی خارج از کشور زندگی می کنند اما با تمام وجود علاقه مند به کار برای کشور هستند.

رییس جهاددانشگاهی تاکید کرد: حمایت و بهره گیری از توان ایرانیان نخبه خارج از کشور بدون نیاز به بازگشت آنها در یک بستر علمی، فناوری و نوآوری از برنامه های جدی این نهاد است.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه گزیده ای از دستاوردهای شاخص پژوهش، فناوری و نوآوری سازمان جهاد دانشگاهی به مناسبت هفته دولت امروز در سازمان برنامه و بودجه کشور گشایش یافت.

در این نمایشگاه که با حضور رییس سازمان جهاد دانشگاهی و تنی چند از معاونین این مجموعه افتتاح شد، گزیده‌ای از دستاوردهای شاخص پژوهش، فناوری و نوآوری جهاد دانشگاهی در حوزه‌های فنی و مهندسی، کشاورزی و دامپروری، پزشکی و سلامت، علوم انسانی و اجتماعی برای آشنایی مدیران ارشد دستگاه های اجرایی کشور به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه روزهای 8 و 9 شهریورماه 1401 ساعت 9 تا 17 میزبان مسوولان و مدیران ارشد اجرایی کشور است.

همچنین در حاشیه نمایشگاه فوق پنل‌های علمی برگزار می شود.

برچسب‌ها