چهارشنبه 18 مهر 1403

بهره‌مندی 31 درصد جمعیت روستایی خراسان شمالی از مزایای بیمه اجتماعی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بهره‌مندی 31 درصد جمعیت روستایی خراسان شمالی از مزایای بیمه اجتماعی

بجنورد - ایرنا - تاکنون، 31 درصد جمعیت روستایی، عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر استان 863 هزار نفری خراسان شمالی زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 179 هزار نفر از جمعیت روستایی، عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر استان مشمول بیمه هستند که از این تعداد حدود 140 هزار نفر روستایی و مابقی عشایری و روستایی ساکن در شهر هستند.

محمدرضا غلام زاده اظهار داشت: در سال های گذشته سرپرستان خانوارهایی که زیر پوشش هیچ بیمه ای نبودند بیمه اجتماعی می شدند اما هم اکنون تمام افراد 18 تا 50 سال که شرایط عضویت در بیمه تامین اجتماعی را ندارند می توانند خود را بیمه روستایی و عشایری کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه استاندار خراسان شمالی برای بیمه روستایی و عشایری استان هدفگذاری کرده است که ضریب نفوذ بیمه شدگان این صندوق باید به بالای 80 درصد و حتی در برخی از شهرستان ها به 100 درصد برسد در این راستا اقدامات بسیار خوبی انجام شد و در سه ماهه پایان سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا بیشترین جذب را داشته ایم..

وی اظهار داشت: این سازمان بیمه گر برای جذب افراد فاقد هرگونه بیمه برنامه ریزی کرده بود که با ده گردشی و اعزام کارگزاران به روستاها تا 100 درصد جذب کنیم که شیوع ویروس کرونا برنامه ها را عقب انداخته است اما خود روستاییان و سایر اقشار مشول به صورت انفرادی به دفتر مراجعه دارند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: این استان از نظر زیر پوشش بردن جمعیت هدف در کشور رتبه 10 را دارد.

غلام زاده افزود: همچنین از نظر بیمه شده های فعال نیز رتبه پنجم کشوری را داریم، بیمه شده های این استان تمدید اعتبار بیمه خود را هر ساله به موقع دارند که این نشان دهند این است که این افراد به بیمه روستایی و عشایری اعتماد دارند.

وی اظهار داشت: بعد از کاهش شیوع ویروس کرونا مجدد برنامه های ده گردشگری برای جذب افرد فاقد هرگونه پوشش بیمه ای را داریم.

وی گفت: این صندوق پویش روستای بدون کرونا را نیز اجرا می کند و از تمام افراد زیر پوشش که مبتلا به این بیماری شده اند می خواهد عدد پنج را به سامانه 300027 پیامک کنند تا این سازمان با آنان برای حمایت ارتباط برقرار کند.

غلام زاده از بیمه شده هایی که اعتبار بیمه خود را در اسفندماه و فروردین به موقع تمدید نکرده اند خواست تا نسبت به این موضوع اقدام و وقفه ایجاد شده را خریداری کنند.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 44 درصد آنان در روستاها سکونت دارند و 37 تا 42 درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است. حدود پنج هزار خانوار از جمعیت خراسان شمالی نیز مشتمل بر حدود 30 هزار نفر، عشایر هستند.

خراسان شمالی جزو استان های با سطح درآمدی پایین است.

*س_برچسب‌ها_س*