جمعه 31 فروردین 1403

به میمون‌ها حمله نکنید!

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
به میمون‌ها حمله نکنید!

گزارش‌ها حاکی از آن است که در منطقه «سائو ژوزه دو ریوپرتو» در ایالت سائوپائولوی بزریل، در کمتر از یک هفته 10 میمون مسموم شده و یا به عمد زخمی شده اند.

سازمان جهانی بهداشت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد شیوع آبله میمون ارتباطی به میمون‌ها ندارد.

سازمان جهانی بهداشت در پی حملاتی که در برزیل به میمون‌ها صورت گرفته است، اعلام کرد بیماری آبله میمون ارتباطی با میمون‌ها ندارد.

«مارگارت هریس» سخنگوی سازمان جهانی بهداشت خطاب به خبرنگاران در ژنو گفت: گزارش‌هایی مبنی بر حملات فیزیکی به میمون‌ها و مسموم کردن این حیوانات از سوی افراد که در پی شیوع آبله میمون به دست ما رسیده است، نبایستی این حیوانات را بخاطر این مسأله مورد سرزنش قرار داد.

اظهارات این مقام سازمان جهانی بهداشت در حالی بیان می‌شود که گزارش‌ها حاکی از آن است که در منطقه «سائو ژوزه دو ریوپرتو» در ایالت سائوپائولوی بزریل، در کمتر از یک هفته 10 میمون مسموم شده و یا به عمد زخمی شده اند. منابع خبری بر این باورند این میمون‌ها پس از آنکه سه مورد ابتلا به آبله میمون در این منطقه مورد تأیید قرار گرفت، هدف مسمومیت و حمله قرار گرفته اند.

طبق آمار جهانی، از ماه مه تا کنون در خارج از غرب و مرکز کشور‌های قاره آفریقا که این بیماری مدت‌ها بومی آن مناطق بوده است، بیش از 28 هزار و 100 مورد ابتلا و 12 مرگ و میر به ثبت رسیده است.

همچنین تا کنون بزریل بیش از 1700 مورد ابتلا به این بیماری را ثبت کرده است؛ هرچند طبق آمار سازمان جهانی بهداشت، تا کنون این کشور شاهد مرگ و میر بر اثر این بیماری نبوده است./ گاردین

هم اکنون دیگران می خوانند 20 مرداد 1401 - 10:24

بیشتر بخوانید

به میمون‌ها حمله نکنید! 2